کد خبر: 288512
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
بازدید 1338
عروسک‌های غول‌پیکر یزدی رونمایی می‌شوند

عروسک‌های غول‌پیکر پدر بزرگ و مادربزرگ یزدی، دومین ساخته‌ی کارگاه ساخت دکور وعروسک کانون پرورش فکری است که به سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد، ساخته شده است و قرار است طی مراسمی رونمایی شوند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، عروسک‌های  غول‌پیکر  پدر بزرگ و مادربزرگ، به سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، در کارگاه ساخت دکور و عروسک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، طراحی و تولید شده اند.

 به گفته‌ی محسن اکرمی، مسوول کارگاه ساخت دکور و عروسک کانون پرورش فکری استان یزد، این عروسک‌های غول پیکر ۴ متری، وزن سبکی دارند و با تکنیک «کمپانی گرندپرسونز فرانسه» ساخته شده‌اند.

 وی افزود: در طراحی عروسک‌ها به چهره‌ی پدربزرگ و مادربزرگ یزدی که در قید حیات هستند توجه شده است و طراحی و دوخت لباس‌ها نیز بر این اساس صورت گرفته است.

 اکرمی با اشاره به این که عروسک‌ها هرکدام به شکل مجزا، دارای شناسنامه و نام و نشان می‌باشند، عنوان کرد: طی هماهنگی‌های به عمل آمده، قرار است از این عروسک‌ها در بیستمین روز از خرداد ۹۸، در موسسه نیکوکاری حضرت فاطمه‌الزهرای شهرستان تفت «سرای سالمندان» در جمع پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، طی مراسمی رونمایی شود.

 گفتنی است اولین عروسک‌های غول پیکر پسر و دختر نوجوان بوشهری  با نام و نشان «لیان و لیانا» به طول ۵/۲ متر به سفارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز در اسفند۹۷، در کارگاه ساخت دکور و عروسک کانون پرورش فکری  استان یزد، تولید شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =