فعالیت‌های تابستانی اعضا و مربیان در کانون سمنان

فعالیت‌های تابستانی اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از خردادماه آغاز شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی ‌اداره‌کل کانون استان سمنان، اعضا و مربیان ۲۳ مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان فعالیت‌های خود را با شعار «تابستان شاد» آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، به‌دلیل استقبال خانواده‌ها و حضور پرشور کودکان و نوجوانان در کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و علمی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری، مربیان از یکم خردادماه سال جاری علاوه بر نام‌نویسی اعضا در کارگاه‌ها به اجرای فعالیت‌های متنوع می‌پردازند.

مربیان در کتابخانه‌های کانون پرورش فکری به‌عنوان عاملی مؤثر در افزایش خلاقیت کودکان و نوجوانان برای غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان ۶ تا ۱۷ سال خود در ۱۶ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت به برگزاری کارگاه‌های نقاشی، طراحی، سفال‌گری، نوشتن‌خلاق، خوش‌نویسی، چرتکه، پویانمایی، عکاسی، موسیقی، رباتیک، کامپیوتر(مقدماتی تا پیشرفته)، ظریف‌بری با چوب، تئاتر ایده‌پرداز، قصه‌گویی، شعرخوانی، نمایش عروسکی، نمایش‌نامه‌نویسی، موسیقی، روخوانی کتاب، بازی و سرگرمی، تحقیق و پژوهش، گام به گام تا اندیشه، قرآن و احکام، آشنایی با حدیث، نجوم، کاردستی و... اقدام کرده‌اند.

کارگاه‌های دوره‌ای هم در برخی از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان براساس طرح درس ارائه‌شده توسط مربیان هر کارگاه، در ۱۲ جلسه برنامه‌ریزی شده و علاقمندان درصورت تمایل می‌توانند در فصل‌های بعدی در کارگاه‌ها شرکت کنند.

برای کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاهای تحت پوشش نیز برنامه‌ها و کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در نظر گرفته شده و مربیان با حضور در روستاها با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و جذب و پایدارسازی اعضا به اجرای فعالیت خواهند پرداخت و مربی کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری سمنان روزهای یک‌شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته در مناطق کم‌برخوردار حضور یافته و برای مخاطبان کودک و نوجوان آن منطقه به اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری می‌پردازد.‌

گفتنی است؛ علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام در شهرهای محل سکونت خود به آدرس زیر مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =