همه نسل‌ها در برابر حفظ محیط‌زیست مسئولند

زهرا افتخاری در آیین پایانی جشنواره شعر و داستان کوتاه «همسایه با طبیعت» مشارکت خانواده‌ها در حفظ محیط‌زیست را ضروری دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس امروز (دوشنبه 20 خرداد) در مراسم اختتامیه جشنواره شعر و داستان منطقه‌ای«همسایه با طبیعت» که در  اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد، گفت: کودکان و نوجوانان باید در حفظ محیط‌زیست کوشا باشند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با اشاره به اینکه محیط‌زیست میراثی گران‌بهاست که باید از نسل کنونی به نسل آینده منتقل شود، افزود: همه نسل‌ها در حفظ محیط‌زیست مسئولند.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید هم باید با تصمیم‌گیری صحیح و احترام به محیط‌زیست، آن را نگهداری کرده و به نسل بعد از خود انتقال دهد، گفت: این جشنواره در راستای ایجاد مشارکت بین کودکان و نوجوانان برگزار شد چرا که باور داریم کودکان و نوجوانان می‌توانند همیاران خوب محیط‌زیست باشند و اجازه ندهند که محیط‌زیست آسیب ببیند.

افتخاری با تأکید بر اینکه لازم است خانواده‌ها نیز در آگاهی‌بخشی در زمینه محیط‌زیست فعالیت و سمن ‌ها هم مطالبه‌گری کنند، افزود: اگر دستگاه‌های فرهنگی به میدان بیابند می‌توانند با مشارکت، حفاظت از محیط زیست را در جامعه رواج دهند.

این جشنواره با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، ویژه مربیان و اعضای کانون و کارکنان محیط زیست استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان و یزد در اداره کل کانون فارس برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =