خودباوری، راهکاری برای رونق تولید اسباب‌بازی است

یک طراح اسباب‌بازی با اشاره به این‌که با خودباوری می‌توانیم در زمینه‌هایی همچون طراحی و تولید اسباب‌بازی به خودکفایی برسیم، گفت: با اسباب‌بازی و بازی می‌توان پیچیده‌ترین تجربه‌ها را فرا گرفت.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، صمد خطیبی، طراح صنعتی شاخه طراحی تعاملی از دانشگاه دلفت هلند درباره دومین رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی گفت: اسباب‌بازی یک کالای فرهنگی چند لایه برای کودکان و حتی بزرگ‌سالان محسوب می‌شود بنابراین نیازمندیم که در تولید آن از لحاظ صنعتی، مواد و محتوا به خودکفایی برسیم.

وی با تاکید بر این‌که برای رشد در صنعت اسباب‌بازی نیازمند خودباوری هستیم، افزود: در حال حاضر در کشور با تحریم‌ها و مشکلاتی مواجه‌ایم اما همه ما باید به این امر توجه کنیم که با خودباوری می‌توانیم در زمینه‌هایی همچون طراحی و تولید اسباب‌بازی به خودکفایی برسیم و دومین رویداد ملی ایده‌آزاد در اسباب‌بازی امکانی را فراهم کرده تا علاقه‌مندان و دست‌اندرکاران این حوزه دور هم جمع شده و از تجربه‌ها و آموزش‌های لازم بهره‌مند شده و ایده‌های خود را بهتر و تکمیل‌تر کنند.

این طراح اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: نهادهای دولتی باید از سازوکارهای طراحی، تولید و پخش اسباب‌بازی حمایت کنند تا بتوانیم با توجه به فرهنگ خود، اسباب‌بازی‌های ایرانی تولید کنیم.

خطیبی یادآور شد: بازی و اسباب‌بازی امن‌ترین بستری است که کودکان، نوجوانان، جوانان و حتی بزرگ‌سالان می‌توانند، پیچیده‌ترین تجربه‌ها را در مقیاس‌های کوچک همچون درک، سطح، رنگ و حجم تا محاسبه‌های بورس، اقتصاد و... فرا گیرند و کودکان از اسباب‌بازی برای یادگیری و بزرگ‌سالان به عنوان سرگرمی از آن استفاده کنند و در دنیایی که امروزه مردم بیشتر درگیر صفحه‌های دیجیتال شده‌اند، اسباب‌بازی می‌تواند فرصتی را برای تعامل انسانی آن‌ها فراهم کند.

این طراح صنعتی شاخه طراحی تعاملی از دانشگاه دلفت هلند، عنوان کرد: در زمینه طراحی و تولید اسباب‌بازی نیازمند انسجام مردمی نه تنها در کشور بلکه در منطقه هستیم چرا که بازی به عنوان ذخیره فرهنگی پیام‌هایی از صلح، آشتی و با هم بودن را می‌تواند برای ما تداعی ‌کند و رویداد ملی ایده‌آزاده اسباب‌بازی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا در زمینه اقتصادی و رونق تولید با خودباوری بتوانیم پیشرفت‌های قابل توجهی را در صنعت اسباب‌بازی داشته باشیم.

دومین رویداد ملی ایده‌آزاد از سوی اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی در بهمن سال گذشته فراخوان داد.

مراسم اختتامیه این رویداد با معرفی ۱۰ ایده برتر در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ با حضور تولیدکنندگان اسباب‌بازی و دست‌اندرکاران این صنعت در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =