برگزیدگان جشنواره شعر و داستان کوتاه  «همسایه با طبیعت»  معرفی شدند

آیین پایانی و معرفی برگزیدگان جشنواره شعر و داستان کوتاه «همسایه با طبیعت» در اداره کل کانون فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این جشنواره با همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، ویژه مربیان و اعضای کانون و کارکنان محیط زیست استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، هرمزگان و یزد برگزار شد و حفاظت از محیط زیست، شکار و انقراض حیات وحش، ترغیب نوجوانان به حفاظت از آب، هوا، طبیعت و حیوانات، معرفی و شناساندن حیوانات و گیاهان و کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی از جمله محورهای محتوایی این جشنواره بود.

بر اساس این گزارش، مقام اول بخش شعر را شاهده شفیعی، دوستدار و علاقه‌مند به محیط‌زیست با شعر«کار باد» به خود اختصاص داد. فاطمه زارع ، دیگر فعال حوزه محیط‌زیست با شعر «تاب بازی» و هادی فردوسی، مربی فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس از مرکز فرهنگی هنری شماره 4 شیراز، با شعر «زمین» به ترتیب مقام‌ دوم و سوم جشنواره را به خود اختصاص دادند. در این بخش از زهرا رضایی، کارشناس محیط زیست استان بوشهر، اعظم ایزدی، مربی مسؤول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شماره 1 شیراز و زینب احمدیان عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تهران با اشعار« صلح، چیک چیک بارون و مواظب بهار» تقدیر شد.

مقام اول بخش داستان نیز به راضیه احمدی مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس با اثر «ستاره کوچولو و قصر مخملی» تعلق گرفت و شیما شهید زاده، عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کرمان و سوسن زرین مربی ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس از مرکز فرهنگی هنری داراب با داستان‌های «جلسه اضطراری و حیات خانه ما» به ترتیب مقام دوم و سوم بخش داستان را به خود اختصاص دادند. از مهرانگیز حیدریان، کارشناس محیط زیست استان کرمان با داستان «خرس کوچولو»، آرزو حقیقی، مربی مسؤول کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از مرکز فرهنگی هنری نی‌ریز با اثر «ماجرای دانه‌ها» و زینب احمدیان، عضو کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تهران با داستان کوتاه «مهربانی قوی» نیز در بخش داستان تقدیر شد.

داوری این جشنواره را اعظم موسوی، شیرین بصیرنیا و سمیه آورند، کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس بر عهده داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =