ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته محیط‌زیست؛ کانون استان اردبیل

شورای اسلامی شهر و شهرداری اردبیل باهم کاری اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، حفاظت محیط‌زیست و جمعیت پاکبانان جوان استان اردبیل، ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته محیط‌زیست را با شعار آسمان آبی، زمین پاک، کاهش آلاینده‌ها و پسماند در پارک کودک برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده در این مراسم گفت: کودکان و نوجوانان به عنوان شهروندان کم سن و سال، در کنار یادگیری مهارت‌های مختلف در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و ادبی، می‌بایست با تمام ابعاد زندگی شهروندی آشنا شده و به آن عمل نمایند و احترام به محیط‌زیست و پدیده‌های زیست‌محیطی هم یکی از این مؤلفه‌های موردنیاز زندگی امروزی است.

مدیرکل کانون استان اردبیل تصریح کرد: هدف این‌چنین برنامه‌ای هرچند به صورت نمادین، ارائه آموزش‌های لازم جهت یادگیری و کاربست اهداف آن است و این یادگیری باید خود را در چهار شکل دانستن، عمل کردن، زندگی کردن و باهم زندگی کردن نشان دهد.

او در ادامه ضمن قدردانی از نهادهای همراه در این برنامه مشارکتی ازجمله شورای اسلامی و شهرداری اردبیل و اداره کل حفاظت محیط‌زیست و برخی سازمان‌های مردم نهاد، افزود: دوره کودکی و نوجوانی، دوره شکل‌گیری و تکوین شخصیت این نسل به عنوان شهروندانی پویا و کنجکاو است و به میزان توجه و سرمایه‌گذاری آموزشی، فرهنگی و تربیتی، نتایج متناسب در آینده نه‌چندان دور حاصل خواهد شد.

زعفر احدزاده در پایان سخنان خود یادآور شد: اعضای کودک و نوجوان و خانواده‌هایشان باهدف ترویج و آموزش فرهنگ دوستدار محیط‌زیست، در کنار پاک‌سازی نمادین این قسمت از شهر(بلوار معلم حد فاصل بیمارستان علوی و پل هفت‌چشمه)در قسمتی از این مراسم به خلق آثار هنری مرتبط با محیط‌زیست با عنوان«آسمان آبی، زمین پاک، کاهش آلاینده‌ها و پسماند» پرداختند.

گفتنی است اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه نقاشی و تقدیر از عوامل اجرایی پایان‌بخش این برنامه بود.

لطفاً گزارش تصویری برنامه را اینجا مشاهده نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =