برگزاری کارگاه آموزش سرود در کانون خراسان جنوبی

کارگاه آموزشی سرود ویژه مربیان فرهنگی و علاقه‌مند به فعالیت سرود با حضور سهیل مطیعا دبیر انجمن سرود کانون کشور در بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، با هدف آموزش تخصصی فعالیت سرود و تقویت دانش تئوری و نظری مربیان کانون استان در زمینه این فعالیت هنری، دوره آموزشی سرود با حضور سهیل مطیعا آهنگ‌ساز، مدرس موسیقی  و دبیر انجمن سرود کانون کشور  به مدت 24 ساعت برگزار شد.

در این کارگاه مربیان شرکت کننده با برخی از تکنیک‌ها و شیوه­‌های اجرای سرود در مراکز فرهنگی هنری کانون به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

دبیر انجمن سرود کانون کشور در این دوره‌ی آموزشی،  در دو بخش تئوری و عملی به معرفی سرود، تشکیل گروه کُر، موسیقی و نُت‌های آن، نحوه‌ی انتخاب اعضا، چگونگی چینش گروه سرود، لباس،  نور ، صحنه، دکور و لوازم صوتی به شکل کاربردی پرداخت.

شناسایی، جذب وپرورش استعدادها از میان اعضا ومربیان و تولید موسیقی‌های فاخر در حوزه کودک ونوجوان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی بود.

سهیل مطیعا دانش‌آموخته رشته‌ی موسیقی از دانشگاه موسسه آموزش عالی کنسرواتوار تهران، آهنگ‌ساز و نوازنده است و تاکنون با سازمان‌های فرهنگی مختلف از جمله: صدا و سیما، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و… همکاری داشته و در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز به عنوان مربی سرود فعالیت می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =