مشارکت با بخش خصوصی در تولید اسباب‌بازی، سیاست جدید کانون

مشارکت با بخش خصوصی در تولید سرگرمی‌ و اسباب‌بازی سیاست جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که به تولید بیشتر محصولات ایرانی برای مخاطبان منجر خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در نخستین گام، سرگرمی «ذره‌بین» به‌عنوان تازه‌ترین تولید اداره‌کل سرگرمی‌های‌ سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون قرار است با مشارکت بخش خصوصی در تیر ۱۳۹۸ روانه بازار شود.

این اقدام در سالی که با عنوان رونق تولید نام‌گذاری شده است با هدف حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی صنعت اسباب‌بازی صورت می‌گیرد.

اداره کل سرگرمی‌های سازنده کانون، در این حوزه با دارابودن بیش از ۳۰ سال سابقه و برخورداری از اقبال عمومی مردم به محصولات کانون در مقام شتاب‌دهنده ایده‌ها و محصولات صنعت اسباب‌بازی از یک سو و توان و کیفیت تولید محصول در بخش خصوصی از سوی دیگر، ارکان این جریان پویا و خلاق را برای صنعت اسباب‌بازی ایران فراهم خواهند کرد.

در این مشارکت‌ها نوع قرارداد به صورت‌های مختلف طراحی شده است و بر اساس آن محصولات جدیدی از سوی کانون به عنوان سرمایه‌گذار اصلی و بخش خصوصی به‌عنوان طراح و تولیدکننده، روانه بازار خواهد شد یا برخی تولیدکنندگان بخش خصوصی در تولید محصولات پرمخاطب کانون مشارکت خواهند کرد که این جریان ضمن کیفیت بخشی به محصولات کانون موجب تزریق سرمایه و شتاب‌دهی به تولیدات ایرانی و تقویت جایگاه راهبردی و نظارتی کانون خواهد شد.

بر اساس این گزارش نخستین محصول تولیدی حاصل از این نحوه مشارکت با عنوان «ذره‌بین» در گروه سرگرمی‌های با کارکرد چندگانه قرار می‌گیرد اما در اصل یک سرگرمی فرهنگی با رویکرد آموزشی است.

بر همین اساس سرگرمی «ذره‌بین» علاوه بر تقویت حافظه کوتاه مدت، دقت کودکان را در مشاهده و دیدن اطراف‌شان افزایش می‌دهد هم‌چنین انتخاب تصاویر و مفاهیم ضمنی این سرگرمی با نگاهی به مفاهیم بومی و فرهنگی ایران انجام شده است.

این سرگرمی با مشارکت مجموعه «بازی ‌تا» که تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان سرگرمی آموزشی و کمک‌آموزشی روانه بازار کرده، تولید شده است.

مراسم رونمایی این محصول با حضور خبرنگاران رسانه‌ها و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی به‌زودی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =