کارگاه آموزش اصول خبرنویسی ویژه مربیان کانون استان کردستان برگزار شد

مربیان مسئول فرهنگی،مربیان کتابخانه های سیارروستایی و مربیان ادبی کانون استان کردستان در کارگاه آموزشی اصول خبر و خبرنویسی در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 سنندج شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،کارگاه آموزشی اصول خبرنویسی با تدریس قدریه محمودی کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

قدریه محمودی کارشناس روابط عمومی کانون کردستان، در این جلسه ضمن تشکر از حضور مسئولین و تقدیر از تلاش های آنها در حوزه روابط عمومی عنوان کرد: روابط عمومی کار ساده ای نیست و بسیار مهم و حیاتی است و از جمله مباحث قابل توجه در این حوزه، بحث خبر نویسی می باشد.

محمودی اظهار کرد: فعالیت های ارزشمندی در حوزه کودک و نوجوان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  انجام می شود که خانواده ها از آن بی اطلاع هستند و این نیازمند یک اطلاع رسانی خوب می باشد، که می تواند خروجی های یک سیستم را نشان دهد و کانون را بیشتر به جامعه معرفی کند.

در ادامه این جلسه در مورد عناصر اصلی در خبر نویسی و ارزش های خبری، سبک های خبرنویسی و نوشتن خبر توضیحاتی ارائه شد.

در قسمت بعدی کارگاه در مورد اجزا خبر،تیتر، لید، بدنه اصلی خبر و چگونگی نوشتن آن ها به همراه اصول نگارشی ای که می بایست در آن ها درج شود نیز آموزش داده شد.

در ادامه عکاسی خبری،وبلاگ نویسی،زمان انتشار اخبار و سایت کانون نیز با همکاری شرکت کنندگان در کارگاه بحث شد.

گفتنی است، در پایان کارگاه آموزشی از مربیان مسئول مراکز کانون استان کردستان که در زمینه وبلاگ نویسی و انتشار اخبار کانون فعالیت داشته اند با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =