کد خبر: 288690
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹
بازدید 740
چشم انداز انجمن شعر کانون پرورش فکری یزد درسال ۹۸

انجمن شعر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با عنوان «به وقت شعر» با حضور اعضای نوجوان فعالیت می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، این انجمن شعر که در شهریورماه سال ۹۷ آغاز به کار کرد، تاکنون ۴ نشست با حضوراعضا، مربیان و اعضای ارشد کانون برگزار کرده است.

 به گفته‌ی فرزانه سعادتمند، مسوول انجمن شعر کانون پرورش فکری استان یزد، در اولین نشست اعضا و مربیان به نقد وبررسی شیوه‌نامه‌ی انجمن و نام گذاری آن و همچنین نقد وبررسی اشعار پرداختند.

 وی ادامه داد: در دومین نشست، درباره‌ی اندیشه درشعر سپید با محوریت تفاوت شعر سپید با اشعار نیمایی ومتن ادبی بحث وگفت‌وگو شد واعضا نیز آثار خود را قرائت کردند و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

 ضمن این‌که در سومین نشست پیرامون غزل نئوکلاسیک و نگاه اجمالی به آثار شعرای این قالب، گفت‌وگو شد و نقد و بررسی اشعار اعضا نیز، پایان بخش این نشست بود.

 سعادتمند عنوان کرد: چهارمین نشست، با موضوع عشق در آئینه‌ی شعر نوجوان با تکیه ونگاه به اشعار ناصرکشاورز برگزار شد و با شعرخوانی ونقد وبررسی اشعارتوسط اعضا، به پایان رسید.

 فرزانه سعادتمند مسوول انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان یزد، اظهار داشت: این انجمن در سال ۹۸ در چشم‌انداز خود، برنامه‌هایی چون تهیه‌ی آرشیو آثار اعضای انجمن، برگزاری عصرشعر، بازدید از انجمن‌های ادبی استان، سیر مطالعاتی، معرفی شاعران معاصر و قدما، انتشار آثار اعضا درنشریات محلی، وانتشار بولتن انجمن ادبی و ... را دردستور کار خود دارد.

 سعادتمند درپایان خاطر نشان کرد: اگرچه استان یزد انجمن‌های شعری با گرایش‌های متفاوت ومتنوعی دارد اما برای اولین بار است که دراستان، انجمنی خاص ویژه اعضای نوجوان تشکیل شده است واز این جهت قابل توجه وتحسین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =