کانون در شکل‌گیری شخصیت کودک تاثیرگذار است

سرپرست فرمانداری شهرستان لنگرود، برنامه‌های فرهنگی را درون‌مایه‌ی حرکت‌های ثمربخش درجامعه خواند و فعالیت‌ مربیان کانون را ابزاری مناسب برای شکل‌گیری اندیشه‌های خلاق در نسل کودک و شیوه‌ای مناسب برای نیل به اهداف دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، محمد رنجبر نیاول این سخنان را در نشست حوزه‌ای مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری در کانون لنگرود اظهارداشت و افزود: مهم‌ترین اولویت جامعه، توجه به توان‌مندی آینده‌سازان و برطرف‌سازی دغدغه‌های آنان در مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری است.

سرپرست فرمانداری لنگرود نخستین گام در این مسیر را تقویت مهارت‌های ارتباطی در نسل کودک و نوجوان، آموزش شیوه‌های خوب‌دیدن، برخورد مناسب و عشق ورزیدن دانست و نهادینه‌سازی این آموزه‌های رفتاری در فرزندان ایران اسلامی را لازمه‌ی رسیدن به این اهداف ارزیابی‌کرد.

نماینده‌ی عالی دولت در شهرستان لنگرود هم‌چنین،  ایجاد فرصت‌های تازه پیش‌روی نسل کودک و نوجوان و آسیب‌های فضای مجازی را از مهم‌ترین دغدغه‌های فعالان عرصه‌ی فرهنگ دانست و پیش‌گیری از این آسیب‌ها را نیازمند هم‌افزایی فرهنگی خواند.

تاکید برضرورت همراهی با کانون پرورش فکری، همراه‌سازی دستگاه‌های اجرایی شهرستان با این مجموعه و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیّران فعال در عرصه‌ی فرهنگ برای پیش‌برد برنامه‌های آن، از دیگر محورهای سخنان رنجبر بود و وی با ابراز خرسندی از حضور در نشست حوزه‌ای مربیان مسوول کانون ابرازامیدواری‌کرد با معرفی افزون‌تر این مجموعه به جامعه، زمینه‌های بهره‌گیری هرچه بیش‌تر نسل کودک و نوجوان از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فراهم‌شود.

خدمت بی‌منت، بزرگ‌ترین دستاورد کانون است

مدیرکل کانون استان گیلان نیز ضمن خیرمقدم و قدردانی از نگاه فرهنگی فرماندار لنگرود، به‌ارایه‌ی گزارشی از گستره‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری در استان و شهرستان‌ها پرداخت.

اسفندیار ضیائی درهمین‌حال، با تشبیه مراکز کانون به زمزمه‌ی جویبارانی که کودکان و خانواده‌ها را به دریای کتاب و مطالعه دعوت‌می‌کنند، گفت: «بزرگ‌ترین دست‌آورد کانون اعتماد خانواده‌ها و خدمت بی‌منت است».

اشاره به نیازهای نظام آموزشی کشور و ضرورت راه‌اندازی مدارس زندگیِ برگرفته از اندیشه‌های کانونی، دیگر موضوع‌های مورد توجه ضیائی بود و وی در تشریح سخنان خود افزود: تقویت سه ضلع کانون، عضو و خانواده، واگذاری مسوولیت به نسل کودک ونوجوان و تربیت آینده‌سازان بر اساس سبک زندگی ایرانی اسلامی از اولویت‌های این مجموعه ی فرهنگی و حرکتی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب محسوب‌می‌شود.

او هم‌چنین به تشریح راهکارهای کانون برای نیل به این هدف‌ها پرداخت و هم‌گرایی با فعالان عرصه‌ی فرهنگ، یافتن شریک‌های فرهنگی و بهره‌گیری از فرصت‌های گسترده رسانه‌ها و فضای مجازی و درعین حال، تشویق خانواده‌ها به قراردادن کتاب در سبد خرید را ازجمله این راهکارها عنوان‌کرد.

او در همین ارتباط از ضرورت‌ معرفی مراکز فرهنگی هنری کانون به‌عنوان«پاتوق‌های فرهنگی» سخن‌گفت و آموزش مهارت‌های زندگی و تبدیل این آموزه‌ها به عادت‌های رفتاری مناسب در جامعه،  برگزاری مهرواره‌ و جشنواره‌ها و راه‌اندازی موج‌های مثبت فرهنگی در استان را حرکتی در همین مسیر دانست.

برپایه این گزارش، معرفی کتاب از سوی همکاران، بازدید فرماندار از بخش‌های مختلف مرکز فرهنگی هنری لنگرود و حضور در فرمانداری این شهرستان، از دیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی رفت.

گفتنی است، جلسه مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان با هدف سیاست‌گذاری و هماهنگ‌سازی برنامه‌های مراکز فرهنگی هنری در سه حوزه اسالم، صومعه‌سرا و لنگرود برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =