دو پویانمایی کانون به جشنواره‌ی فیلم شهر راه‌ یافت

فیلم‌های «شب ترسناک لومو» و «گرگم و گله می‌برم» از تولیدات امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بخش پویانمایی هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم شهر راه‌ یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین بر گرفته از داستانی با همین‌ نام نوشته‌ی افسانه‌ شعبان‌نژاد است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال به مدت ۸ دقیقه بدون کلام در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید شده است.

 هم‌چنین فیلم «شب ترسناک لومو» ساخته‌ی ساره شفیعی‌پور با اقتباس از کتابی به‌نام «بیا یاد بگیریم نترسیم» ساخته شده و به کودکان یاد می‌دهد با ترس‌هایی مثل تنهایی در تاریکی مقابله کنند.

این دو اثر تاکنون در رویدادهای سینمایی داخلی و خارجی بسیاری شرکت و جوایزی را نیز دریافت کرده‌ است که از آن جمله می‌توان به جشنواره‌های بین‌المللی زلین چک، مدیا آرت ژاپن، انیمیشن انسی فرانسه، انیمافست زاگرب، پویانمایی تهران، جشن بزرگ انیمیشن ایران و... اشاره کرد.

هیات انتخاب بخش پویانمایی هفتمین جشنواره فیلم بین‌المللی فیلم شهر متشکل از حسین صافی، علیرضا گلپایگانی و محمدحسین نیرومند بود که ۴۴ اثر را برای نمایش در این بخش انتخاب کردند.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ۲۶ تا ۳۱ تیر ۱۳۹۸ در پردیس سینمایی ملت تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =