مرکز فرهنگی هنری کانون شهر طرقبه گشایش یافت

نخستین مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طرقبه در استان خراسان رضوی با حضور مدیرعامل کانون پرورش فکری و مسئولان این شهر گشایش یافت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل کانون، این مرکز را زنده‌یاد «ابوالقاسم تشتریان» خیر شهرستان طرقبه به کودکان و نوجوانان این شهر هدیه کرده است.

این خیر، باغی را برای انجام امور فرهنگی به شهرداری واگذار کرده بود و کانون پرورش فکری با حمایت شهرداری، فرمانداری و شورای شهر طرقبه و با رضایت همسر آن مرحوم، ۱۲۰ مترمربع از این فضا را برای مدت ۲۰ سال در اختیار گرفته است. در تفاهم‌نامه با فرمانداری قید شده است که بعد از گذشت این مدت، یا زمان بهره‌مندی کانون از این فضا تمدید میشود یا فرمانداری فضای دیگری را جایگزین میکند.

این کتابخانه با مربی مسئول و دو نیروی پاره‌وقت و دارا بودن ۵هزار جلد کتاب از روز 29 خرداد 1398 کارش را آغاز کرد. جامعه دانش‌آموزی این شهر 7هزار نفر است.

مدیرعامل کانون در این مراسم گفت: فردای این کشور را اگر تصور کنیم نمی‌توانیم بگوییم که اگر منابع گازی یا نفتی بیشتری کشف کنیم، باعث توسعه و رونق آینده ما خواهد بود. اما اگر بدانیم فرزندان ما فردا احساس بهتری از زندگی دارند، مهربان‌تر و شادترند، امروز امیدوارتر خواهیم بود و اگر بدانیم ایرانِ 30 سال بعد شادتر، امن‌تر و در آن دوستی و ایثار بیشتر است امیدوارتر خواهیم بود.

فاضل نظری در ادامه خاطرنشان کرد: کار کردن برای کودکان و نوجوانان یعنی کار کردن برای آینده‌ای بهتر و این خود از جلوه‌های امید به آینده است. این‌که بچه‌ها را پرورش می‌دهید و چگونگی رشد یافتن آن‌ها برای‌تان مهم است، یعنی برای آینده نگرانید.

رییس هیأت مدیره کانون افزود: امروز وقتی می‌شنونم که در این شهرِ زیبا یک نفر از دارایی‌های خودش باغ پربهاری را به جامعه برمی‌گرداند، خوشحال می‌شویم. او به جای این‌که از حق مردم بکاهد، از سهم خودش به جامعه می‌بخشد. این شکل ایثار و بذل کردن در دل خودش پیام بزرگی دارد و در بین ما کسانی هستند که به فکر دیگران هستند.

نظری گفت: همسر مرحوم تشتریان تصمیم درستی گرفتند. حالِ مردم با شنیدن این خبر خوب می‌شود. امیدوارم خبرها و لحظه‌های خوب بیشتر شود و برای مردم طرقبه شاندیز روزهای خوبی باشد.

مدیرعامل کانون در پایان سخنانش به همه مسئولان و کسانی که در راه‌اندازی این مرکز کمک کردند، تبریک گفت.

در بخش دیگری از این آیین فرماندار شهرستان طرقبه گفت: موجب خیر و برکت است که اینجا به لحاظ مفهومی تقویت شود و فرزندان این شهر با وجود این مرکز فرهنگی هنری، حتما توانایی‌هایی به دست خواهند آورد که این مساله خدمت به کشور و تقویت ارزش‌هایی است که برای همه ما مهم است.

سیدحسن حسینی در ادامه تصریح کرد: کانون اثرگذاری بالایی دارد و امروز این پرنده و مرغک بر شانه شهر نشسته و آواز این مرغک برای همه ما فرح‌بخش و لذت‌بخش است.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی نیز در سخنان کوتاهی گفت: به کودکان و نوجوانان طرقبه قول می‌دهم اتفاق‌های خوبی را با همکاری شما و مدیران دلسوز این شهر، برایتان رقم بزنیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: همراهی دو بال قوی و فرهنگی شهرستان طرقبه شاندیز، مجموعه فرمانداری و شهردار طرقبه که همواره پشتیبان مسائل فرهنگی بودند، نقطه امیدی برای ماست.

زره‌ساز در پایان سخنانش اظهار امیدواری کرد با همکاری مجموعه قوی و خوش فکر این شهر، شاهد رویدادهایی ملی با حمایت این دو بال قوی باشیم.

ثبت نام کودکان در این مرکز به عنوان عضو، اجرای استندآپ کمدی از سوی کودکان و اجرای موسیقی سنتی، دکلمه خوانی کودکان و قدردانی از خانواده مرحوم تشتریان، بخشی از این مراسم را تشکیل داد.

مدیرعامل کانون همچنین متن تقدیری را برای خانواده تشتریان نوشته بود که در این آیین خوانش شد: نگاه مهربان و تلاش‌های ارزنده شما را در راستای افتتاح مرکز فرهنگی هنری کانون شهر طرقبه ارج می‌نهیم. امید است که کودکان و نوجوانان چراغی را که در مسیر راهشان روشن می‌کنید زندگی بهتری را تمرین کنند و آواز موفقیت و بالندگی سر بدهند. رحمت الهی همواره شامل حالتان. چراغ نورانی تجربه، گرما بخش زندگیتان و موفقیت روزافزون قرین لحظه‌های نابتان باشد.

این مراسم با حضور شهردار طرقبه، مسئولان آموزش و پرورش، رییس شورای بانوان و... برگزار شد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =