یادِ یاران گرامی داشته‌شد

مربیان مراکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان هم‌زمان با سال‌گشت رخدادهای تیرماه تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی، به «بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی» پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان؛ تیرماه در تاریخ ایران اسلامی، یادآور ددمنشی‌های منافقان در سوء قصد نافرجام به مقام معظم رهبری، بمب‌گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی بمباران شیمایی سردشت توسط هواپیماهای رژیم بعثی عراق و شلیک موشک به هواپیمای مسافربری کشورمان توسط ناوآمریکایی است.

در این میان آشناسازی هرچه بیش‌تر آینده‌سازان ایران اسلامی با وقایع و رخدادهای تاریخ جمهوری اسلامی و ارایه‌ی تصویری روشن از حرکت‌های ستیزه‌جویانه دشمنان این مرز و بوم، از رسالت‌های تمامی فعالان عرصه ی فرهنگ است و به همین‌بهانه نیز مربیان کانون پرورش فکری با اجرای ویژه‌برنامه‌هایی هدف‌مند و کتاب‌محور، به بازخوانی این رخدادها پرداختند.

برهمین اساس، مرکز فرهنگی هنری کانون کومله با برگزاری ویژه برنامه‌ی «یادیاران»، به معرفی  شخصیت شهید بهشتی و شهدای گیلانی واقعه خونین هفتم تیر ۱۳۶۰ پرداخت.

برپایی کارگاه آموزش «لاله‌های کاغذی» معرفی کتاب  و تشریح پیشینه و دلایل ستیزه جویی دشمنان با ایران اسلامی، ازدیگر برنامه‌های مربیان بود که با معرفی کتاب و خوانش دکلمه همراه شد.

کانون پرورش فکری شهرستان رضوانشهر نیز با همراهی اعضای کودک و نوجوان خود نسبت به معرفی وقایع، کتاب، خوانش شعر و  برپایی کارگاه‌های نقاشی و خوش‌نویسی با موضوع « شهدای ۷ تیر» اقدام‌کرد.

آماده‌سازی نشریه دیواری و هم‌چنین، برگزاری نشست پرسش و پاسخ، از دیگر برنامه‌های مربیان کانون شهرستان رضوانشهر در سال‌گشت حوادث تیرماه محسوب‌می‌شد.

گفتنی است، این ویژه‌برنامه‌ها با همراهی اعضای کودک و نوجوان، در دیگر مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان نیز برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =