کد خبر: 289041
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۴
بازدید 256
برای نویسنده‌شدن، باید نوشت !

نوشتن روزانه و استمرار در مطالعه، به زندگی و ادبیات ذهنی‌مان بُعد تازه‌ای بخشیده و بسترساز موفقیت در عرصه‌ی نویسندگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون گیلان، شهرام شفیعی، نویسنده، طنزپرداز و منتقد ادبی کشور در جمع اعضای کانون گیلان و خانواده‌های آنان با بیان این مطلب افزود: ادبیات، همچون دیگر هنرها کیفی است و برای موفقیت در این حوزه نیازمند یادگیری، تمرین و به‌زبانی دیگر، «داشتن اراده برای به‌کارگیری اراده» هستیم.

نویسنده مجموعه‌ی «جزیره بی‌تربیت‌ها» درتوضیح سخنان خود گفت: مهم‌ترین اصل برای رسیدن به موفقیت، دانستن و به‌کاربستن دانسته‌هاست و از این رو لازم است نسبت به خواسته‌های خودمان صادق و علاقه‌مند باشیم و این میل و رغبت را با فراگیری و عمل به آموخته‌ها، تقویت‌کنیم.

شفیعی در ادامه به نقش ادبیات در «تولید و تقویت» زیبایی‌های درونی هر فرد اشاره و با بیان‌این‌که ضروری است درخودمان زیبایی بیافرینیم، افزود: هرانسان از درون خود به جهان پیرامون می‌نگرد و ادبیات می‌تواند به زیباسازی درون و به تَبع آن، ساختن دنیایی زیباتر کمک‌کند.

وی هم‌چنین تاکیدی بر ضرورت مطالعه کتاب داشت و با یادآورشدن تجربه‌های دوران کودکی خود گفت: لحظه‌های دیدن، هنگام مطالعه کتاب و در ارتباط تنگاتنگ با کلمات رقم‌می‌خورد و با خواندن کتاب، قادربه ساختن دنیای اطراف خواهیم بود.

این نویسنده و قرآن‌پژوه کشورمان در عین‌حال از قرآن کریم به عنوان ارزش‌مندترین کتاب برای مطالعه نام‌برد و با تبیین این موضوع که ظرافت‌ ادبی و پیام‌رسانی مناسب، از شاخصه‌های این کتاب‌ آسمانی است، مخاطبان را برای خواندن و اندیشیدن در آن دعوت کرد.

خوانش آثار توسط اعضای به قالب رسیده کارگاه‌های ادبی کانون و نقد آن از سوی شهرام شفیعی، ادامه‌بخش نشست صمیمانه اعضا و خانواده‌ها با این نویسنده و منتقد برجسته بود و وی با مهم توصیف‌کردن دست‌یابی به هنر «نوشتن و خواندن» افزود: پاکیزه‌نویسی، ممارست و توجه به رابطه علّی و معلولی و به عبارتی دیگر، نگارش مطالب تازه با نگاه به رخدادهای پیشین، می‌تواند در خلق یک اثر موثر و مفید واقع‌شود.

نویسنده کتاب «غرب وحشی» درهمین حال توصیه‌ای به کودکان و نوجوانان داشت و با خاطرنشان‌کردن این نکته که نوشتن بر کاغذ، زمینه‌ساز ارسال پیام‌های الهام‌بخش به مغز است گفت: «تلاش‌کنید به این مهم پایبند باشید و از ابزار نوپدید، پس از تکمیل آثارتان استفاده کنید».

او در این میان به پرسش‌های اعضا در ارتباط با آثارش نیز پاسخ‌گفت و ضمن مهم ارزیابی‌کردن سه رکن «شگفت‌انگیزی»، «خنده» و «سرگرمی» افزود: برای نوشتن، به ویژه در حوزه طنز، نیازمند تقویت این حس و نگرشی خلاقانه و متفاوت از دیگران هستیم.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز ضمن خیرمقدم به حاضران و میهمان این نشست، از آثار شهرام شفیعی به عنوان آثاری فاخر و مخاطب‌پسند نام برد و حضور وی را در جمع اعضا و خانواده‌ها، سازنده و اثربخش خواند.

اسفندیارضیائی برهمین اساس کتاب «جزیره بی‌تربیت‌ها»‌ی این نویسنده طنزپرداز را اثری مبتنی‌بر آموزش خلاقانه و غیرمستقیم خواند و گفت: تربیت، واژه‌ی مهمی است و چنان‌چه اثری از درون بجوشد و به زبانی هنرمندانه بیان‌شود، به یقین در انتقال آموزه‌ها به مخاطب تاثیرگذار خواهد بود.

این مدیر فرهنگی هم‌چنین تاکیدی بر ضرورت مطالعه، انس با کتاب و تلاش برای حضوری اثربخش درجامعه داشت و تصریح‌کرد:« لازم است علاوه بر افتخار به گذشته، گذشته‌ای افتخارآفرین برای آیندگان بسازیم».

پایان‌بخش این نشست که به‌میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان رشت صورت‌گرفت، جش امضا با حضور میهمان برنامه، اعضا و خانواده‌ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =