حل مشکلات مرکز تئاتر کانون در چند مرحله

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بازدید از مرکز تئاتر قول داد حل مسایل و مشکلات این مرکز بر اساس اولویت‌بندی در چند مرحله صورت بگیرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، امیر حسین آزادی‌وفا روز ۱۲ تیر ۱۳۹۸ از تمامی بخش‌های مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در بوستان لاله تهران بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات این مرکز قرار گرفت.

آزادی‌وفا پس از این بازدید از تلاش‌های صورت گرفته قدردانی کرد و گفت: وظیفه‌ی ذاتی معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون حمایت و پشتیبانی از  فعالیت‌هایی است که به رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانان کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که انتظار می‌رود تغییر در مدیریت‌ها و دیدگاه‌ها به تحول‌ برای پیشرفت منجر شود، افزود: این معاونت تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا فعالیت‌های عمرانی، تعمیراتی و به‌روز رسانی تجهیزات این مرکز در سه اولویت برنامه‌ریزی و مرحله به مرحله انجام پذیرد تا از این سرمایه مهم به بهترین شکل ممکن برای خدمت‌رسانی به مخاطبان استفاده شود.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون در ادامه یادآور شد مرکز تئاتر کانون به خاطر سابقه خوب ۵۰ ساله خود و جایگاه ویژه‌ای که در حوزه تعلیم و تربیت برای مهم‌ترین قشر جامعه که همان کودک و نوجوان هستند دارد، لازم می‌دانیم به عنوان پشتیبانی سازمان، حمایت از آن را در اولویت برنامه‌ها قرار دهیم.

بر اساس این گزارش مشکل ضعیف بودن برق، مشکلات انشعاب آب، شرایط نامناسب تهویه سالن‌های اجرا، تمرین و پلاتو، فرسودگی صندلی‌ها و صحنه‌ی نمایش، به روزرسانی تجهیزات اتاق فرمان و نور، مناسب‌سازی فضای فیزیکی برای گیشه‌ی فروش بلیت، بوفه‌ی مرکز، فضای اداری و آرشیو، وضعیت گرمایش و سرمایش و... از جمله موضوع‌هایی بود که معاون توسعه و مدیریت منابع کانون پس از بازدید قول داد به زودی برای رفع این کمبودها اقدام‌های لازم صورت می‌گیرد.

در این بازدید هم‌چنین امیر مشهدی‌عباس مدیر جدید مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش از صحبت‌های معاون توسعه در سخنانی گفت: تئاتر هنری است که تمام هنرهای دیگر از جمله موسیقی، ادبیات، شعر، داستان، طراحی، عروسک‌سازی و... را دربر می‌گیرد و به توان‌مندی بچه‌ها بسیار کمک می‌کند.

وی افزود: مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون برای پیش‌برد اهداف خود نیازمند بودجه ویژه‌تری است تا بتواند هزینه‌های مرکز و نیازهای گروه‌های تولیدی و نمایشی را راحت‌تر فراهم کند.

مشهدی‌عباس هم‌چنین خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۷۰۰ نفر شامل: خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان هنرمندان و افراد صاحب‌نام عرصه هنر به این مرکز رفت و آمد دارند و لازم است ابتدایی‌ترین امکانات رفاهی و مسایل ایمنی برای این افراد - که هزینه می‌کنند تا نمایش‌ها را تماشا کنند - مهیا شود.

مدیر جدید مرکز تئاتر کانون در پایان از معاون توسعه و مدیریت منابع کانون خواست سازوکاری فراهم شود که سهم فروش گیشه برای گروه‌های نمایش کم‌تر در پروسه اداری قرار گیرد و راحت‌تر به دست‌شان برسد.

وی در عین‌حال توجه بیشتر برای تجهیز و به‌روزرسانی سینما تئاتر کانون در خیابان خالداسلامبولی و سالن نمایش مرکز فرهنگی‌هنری کانون در بوستان نیاوران تهران را نیز خواستار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =