کد خبر: 289167
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
بازدید 598
انجمن نقاشی کانون استان گیلان تشکیل‌شد

انجمن نقاشی با حضور مدیرکل، کارشناسان و اعضای برگزیده مراکز فرهنگی هنری در محل نشست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، انجمن نقاشی تشکلی عضو محور و متشکل از اعضای ارشد و علاقه‌مند مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری به این رشته‌ی هنری است و ایجاد فرصت‌های تازه برای هم‌اندیشی، پرورش نگاه خلاق و جستجوگر اعضای نوجوان و پرورش استعدادهای از اهداف برگزاری آن محسوب‌می‌شود.

عشق و زندگی در هنرِ هنرمندان جاری است

نخستین نشست اعضای این انجمن با حضور مدیرکل کانون گیلان برگزارشد و وی ضمن ابرازخرسندی از حضور در جمع نوجوانان فعال و برگزیده عضو این نهاد فرهنگی گفت: استعداد، از کودکی و نوجوانی پرورش یافته و با پاس‌داشت کودکی درون و درسایه‌ی تجربه‌های دوران بزرگ‌سالی،‌ به ظهور و بروز می‌رسد.

اسفندیارضیائی هم‌چنین ظرفیت‌های هنری را یک موهبت خدادادی توصیف‌کرد و با بیان این که پرورش استعدادهای آینده‌سازان از اولویت‌هاست، افزود: تلاش فردی، حمایت خانواده و فرصت‌سازی جامعه برای  هنرمندان، نقشی غیرقابل انکار در شکوفایی استعدادها ایفامی‌کند.

بخش دیگر سخنان این مدیر فرهنگی به جایگاه و اثربخشی هنر نقاشی اختصاص‌داشت و وی با بیان این‌که آثار نقاشی، جریان‌ساز و بازتاب هنرمندانه دنیای اطراف است، خطاب به اعضای نوجوان کانون گفت:«عشق و زندگی» در رنگ و قلم‌های شما جاری است و هنرشما می‌تواند به افزایش شادابی جامعه کمک‌کند.

مدیر کل کانون در پایان از اعضای این مجموعه به عنوان فرزندان خود نام برد و ازآنان برای حفظ معصومیت و بهره‌گیری از راهنمایی‌های مربیان و معلمان دعوت کرد.

کانون، نگاهبان هنر ایران است

کارشناس هنری کانون استان گیلان نیز به ضرورت‌های توجه کودکان ونوجوانان به سه اصل«هنر»، «علم»، «اخلاق» اشاره و با مهم قلمدادکردن تمرین و ممارست گفت: رسالت نقاش، خلق یک اثرهنری است و برهمین اساس  نیز خلاقیت، نوآوری و پرورش ذوق هنری می بایست در دستور کارقرارداشته باشد.

مریم ابراهیمی‌فرد درعین حال، نقش مربیان را در ارتقای سطح توانایی‌های نسل کودک و نوجوان  مهم‌خواند و با تاکید براین موضوع که «کانون نگاهبان هنر ایران» است گفت: پایه و اساس فکر، تخیل و تجسم در کودکی و نوجوانانی شکل‌می گیرد و کارگاه های هنری  مربیان کانون پرورش فکری نقش به سزایی در پاس‌داشت و ارتقای هنری جامعه دارد.

برپایه این گزارش، ارایه‌ی دیدگاه‌ها و طرح پرسش‌ از سوی اعضا، پاسخ‌گویی اعضا و هم‌چنین،  برپایی کارگاه‌ آموزشی با هدف هم‌افزایی و نقد و بررسی آثار نقاشی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بخش پایانی برنامه‌های این روز بود.  

ابراهیمی فر، کارشناس هنری کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =