همکاری مشترک کانون و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، برای ارتقاء حقوق کودک در ایران

مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای به‌کارگیری ظرفیت‌های‌شان در زمینه ارتقاء حقوق و احترام به شخصیت کودک با یکدیگر تفاهم‌نامه امضاء کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این تفاهم‌نامه‌ را محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و فاضل نظری مدیرعامل کانون به منظور توسعه همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، اجرایی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف امضا کردند.

موضوع بند یک این تفاهم‌نامه که در ۸ بخش تبیین شده، به ترتیب با عنوان‌های همکاری و مشارکت برای ارائه راه‌کارهای مناسب به منظور تحقق حقوق کودک از طریق تولید و عرضه آثار مکتوب و نمایشی، استفاده از ظرفیت رویدادها و جشنواره‌های سینمایی معتبر و ایجاد بخش‌ها و جایزه‌های ابتکاری برای ارتقای حقوق کودک و احترام به شخصیت کودکان تبیین شده است.

 هم‌چنین بهره‌مندی دو طرف از امکاناتی مانند ظرفیت‌های علمی، تجربی، پژوهشی، کارگاهی، کتابخانه‌ای، ارتباطات بین‌المللی، فضاهای فیزیکی و تحقیقاتی، همکاری در برگزاری همایش، سمینار، میزگرد، کارگاه آموزشی و اجرای دوره‌های آموزشی کوتاه مدت برای آشنایی بیشتر با مفاهیم حقوق کودک برای گروه‌های مختلف از جمله مولفان، سینماگران و هنرجویان از دیگر مفاد تفاهم‌نامه کانون و مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک است.

 در همین حال در این تفاهم‌نامه بر گسترش همکاری در زمینه تهیه و تدوین محتوا برای حمایت از حقوق کودک از طریق تالیف کتاب، مقاله، اسناد علمی و امور سینمایی و سمعی و بصری برای ارتقای سطح فرهنگ عمومی در جامعه و همکاری در زمینه آسیب‌شناسی آموزشی کودکان به‌ویژه در حوزه حقوق کودک و طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و انتشار نتایج آن نیز تاکید شده است.

مدت این تفاهم‌نامه از تاریخ امضا پنج سال تعیین شده است و تمدید و اصلاح یا تغییر مفاد آن با توافق طرفین انجام می‌شود.

این تفاهم‌نامه روز ۱۷ تیر ۱۳۹۸ به امضای محمود عباسی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =