کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان میزبان  نشست فعالان حوزه کودکان ونوجوانان بود

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: هدف از برگزاری نشست فعالان حوزه کودک ونوجوان استفاده از ظرفیت‌ها ی اثرگذاران حوزه کودکان و نوجوانان وایجاد هم افزایی است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، نشست دوستانه فعالان حوزه کودکان و نوجوانان  پنجشنبه-20 تیرماه- در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان با حضور نویسندگان، تصویرگران، شاعران، ناشران و فعالان این حوزه هم‌زمان با روز گرامی داشت ادبیات کودک و نوجوان برگزار شد.
مهدی قربانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: هم‌زمان با روز گرامی داشت ادبیات کودک و نوجوان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زمینه‌ساز نشستی دوستانه میان فعالان حوزه کودکان ونوجوانان شد. هدف از برگزاری آن ایجاد هم‌گرایی و هم‌افزایی به‌منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل اثرگذاران حوزه کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: استان اصفهان از نظر ظرفیت نخبگانی و انسانی در حوزه های مختلف از جمله نویسندگی ، ادبیات و شعر و داستان ازاستان های سر آمد به حساب می آید.
همچنین در این نشست جعفر توزنده جانی با بیان رابطه دوستانه نویسندگان حوزه کودک و نوجوان با یکدیگر اظهار کرد: ادبیات کودک و نوجوان اکنون به صورت تخصصی پیش می‌رود. اینکه کودکان و نوجوانان محوریت فعالیت عده‌ای از نویسندگان باشد در دوره‌های گذشته وجود نداشته است و این نشان دهنده تخصصی شدن این حوزه و دارای ارزش بسیاری است. امروزه در جهان سرمایه اجتماعی از سرمایه اقتصادی مهم‌تر است و اکنون این جمع‌ در اصفهان در حال تشکیل است.
نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان و از فعالان این حوزه اظهار کرد: هدف از برگزاری این جلسه تشکیل یک نهاد، انجمن یا موسسه‌ای، در راستای تقویت ادبیات حوزه کودکان و نوجوانان است.

در ادامه حسین تولایی شاعر کودک و نوجوان و کارشناس‌مسئول ادبی منطقه پنج کشور که مهمان این نشست بود گفت:باعث افتخاراست که کانون پرورش فکری اصفهان پیشگام در برگزاری اولین نشست فعالان کودک ونوجوان است.و این رویداد مهم می تواند سرلوحه دیگر استانها قرار گیرد .که کانون پرورش فکری به عنوان متولی فعالیت های کودکان ونوجوانان ،بانی برگزاری نشست های نویسندگان و شاعران کودک ونوجوان درمراکز استانها باشد.
مهدی آل صاحب فصول، رئیس انجمن فرهنگی ناشران اصفهان با اشاره به تاریخچه نشر اصفهان، گفت: در گذشته اصفهان تعداد اندکی ناشر و کتاب فروش داشت و ناشران موجود به حوزه‌های ادبی، تاریخی، فرهنگی و... می‌پرداختند. پیش از سال 1355 کتاب کودک به معنای واقعی وجود نداشت. "محمد علی آزاده خواه" از نخستین افرادی بود که در این زمینه فعالیت کرد و برای نخستین بار کتاب شعر کودکی را نوشت.

گفتنی است :این نشست دوستانه با حضور 80 نفر از شاعران ،نویسندگان،تصویر گران و صاحبان نشر ،در روز پنج شنبه بیستم تیر ماه ۹۸در مجتمع فرهنگی هنری کانون اصفهان برگزارشد .

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =