۴۳ پرونده اسباب‌بازی در کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز بررسی شد

تعداد ۴۳ پرونده در دومین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز سال ۱۳۹۸ دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی بررسی شد.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، از این تعداد (۴۳ پرونده)، ۳۵ پرونده ثبتی شش نمونه خواستار مجوز تولید و دو اسباب‌بازی از کمیسیون قبل مجوز ثبت دریافت کرد.

بر اساس این گزارش در این کمیسیون ۱۵ نمونه از نظر ثبت بدون مانع تشخیص داده شد، ۲۲ اسباب‌بازی مجوز تولید گرفت، دو پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون بعد انتقال یافت و چهار مورد رای نیاورد.

بر همین اساس از مجموع پرونده‌های ثبتی نیز یک سرگرمی در گروه حرکتی و مهارتی، یک مورد در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی، ۱۰ اسباب‌بازی فکری و سه نمونه در گروه فرهنگی‌هنری قرار گرفت.

هم‌چنین از میان اسباب‌بازی‌های متقاضی مجوز تولید سه مورد در گروه حرکتی مهارتی، ۱۰ سرگرمی فکری، شش نمونه آموزشی و کمک‌آموزشی و سه پرونده در گروه فرهنگی هنری قرار گرفت.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌ها در شش گروه ‌ «حرکتی مهارتی»، «آموزشی و کمک‌آموزشی»، «فکری»، «فرهنگی‌هنری»، «کمک‌درمانی»، «الکترونیکی و رایانه‌ای» مورد بررسی و صدور رأی قرار می‌گیرد.

دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه‌های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است تا این معرفی، سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم‌رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکار تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

فهرست اسباب‌بازی‌های جدید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =