انجمن نجوم و آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون جیرفت گشایش یافت

انجمن نجوم و آسمان‌نمای دیجیتال سیار مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت استان کرمان، گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، ساعاتی قبل از شروع ماه‌گرفتگی بامداد ۲۶ تیر ۱۳۹۸، انجمن نجوم و آسمان‌نمای دیجیتال سیار مرکز فرهنگی‌هنری کانون جیرفت استان کرمان افتتاح شد.

در این آیین ابتدا مسئولان شهر جیرفت از سوی مدیرکل کانون کرمان نشان انجمن را دریافت کردند و عضو افتخاری انجمن نجوم جیرفت شدند و از نام و نشان انجمن با عنوان انجمن نجوم «آندرومدا» (نزدیکترین کهکشان به کهکشان راه شیری) رونمایی و در آخر، کیک ویژه این مراسم از سوی اعضای نوجوان کانون و انجمن نجوم بریده شد.

بر اساس این خبر، انجمن نجوم «آندرومدا» با حدود ۴۰ عضو نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون جیرفت با همت اداره‌کل کانون پرورش فکری استان کرمان و با اختصاص بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از محل بودجه‌های عمرانی استان تجهیز و راه‌اندازی شده است و در کنار کارگاه‌های آموزشی، هنگام رخداد پدیده‌های ویژه نجومی به رصد آسمان می‌پردازد.

محسن روحی مدیرکل کانون استان کرمان، در آیین گشایش این مرکز نجوم ضمن اشاره به جایگاه علم ستاره‌شناسی در دین اسلام و توصیه‌هایی که قرآن کریم برای توجه و تدبر در آسمان‌ها برای مومنان داشته بیان کرد: از آنجا که جمعیت روستایی در جنوب استان کرمان از جمعیت شهری بیشتر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم هم‌چون دیگر نهادهای فرهنگی توجه ویژه‌ای به این جمعیت روستایی دارد و اولویت آن، راه‌اندازی مراکز سیار روستایی در تمام نقاط جنوب استان است.

وی همچنین اظهار داشت: آسمان‌نمای دیجیتال سیار کانون جیرفت  از قابلیت جابه‌جایی و نصب در فضاهای خارج مرکز و عمومی برای پوشش مخاطبان بیشتر برخوردار است و کانون پرورش فکری استان کرمان به دنبال راه‌اندازی مراکز علمی مشابه آن در دیگر نقاط استان نیز هست.

روحی در پایان، راه‌اندازی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی و کانون زبان ایران در جیرفت را در سال جاری به مردم این شهر نوید داد.

بر اساس این خبر، مدیر کل کانون کرمان در حاشیه آیین گشایش انجمن آندرومدا، از مرکز فرهنگی هنری کهنوج هم بازدید و با ابوذر عطاپوروزیری فرماندار شهرستان جیرفت، وحدت عیدی فرماندار کهنوج، رئیس و اعضای شورای شهر و رئیس اداره کل آموزش و پرورش جیرفت و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان به طور جداگانه دیدار و درباره‌ی مسایل و موضوع‌های مربوط با مراکز فرهنگی کانون و بهبود امکانات فرهنگی و علمی بچه‌ها و آینده‌سازان این شهرستان‌ها با آن‌ها گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =