اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز قیدار با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب روز ملی فناوری فضایی را برای دانش آموزان معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ در این مراسم که در پنجمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد، ۳۰نفر از دانش آموزان مدرسه حکیم سهروردی با روز ملی فناوری فضایی آشنا شدند.

محمدی که در حوزه فناوری فضایی فعالیت می‌کنند مهمان این برنامه بود و در ادامه برنامه با اشاره به موضوعات مختلف در زمینه فناوری های نوین فضایی مواردی را اشاره کرد و گفت: موفقیت‌های علمی دانشمندان کشور در زمینه فناوری فضایی و تشویق کودکان و نوجوانان برای مطالعه بیشتر در این خصوص از مواردی است که بایستی در آن اهتمام ویژه کرد.

وی همچنین با مروری بر تاریخچه این علم در ایران و جهان، انواع ماهواره، کاربردهای آن با دانش آموزان گفتگو کرد. و نیز در خصوص پیشرفت‌های ایران در حوزه فضایی و معرفی ماهواره‌های مخابراتی، سنجشی و راهبردی، ماموریت‌های هر کدام از آنها و سال پرتابشان به فضا، اطلاعاتی به دانش آموزان ارایه داد و اشاره کرد: روز ملی فناوری فضایی روزی است که ایران با پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید در ۱۴ بهمن سال ۱۳۸۷ به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست، پس از آن در کشور عزیزمان هرساله به مناسبت سالگرد پرتاب این ماهواره برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

سپس نمایش انیمیشن فضانوردان و نقد و   بررسی آن، معرفی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه فناوری فضایی و معرفی کتاب از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان

برگزاری عید انقلاب

به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مرکز فرهنگی هنری قیدار ویژه برنامه با عنوان «عید انقلاب» با حضور در مدرسه دخترانه کوثر و نیز حضور دانش‌آموزان مدرسه پسرانه حکیم سهروردی در مرکز قیدار برگزار کرد.

سرپرست  مرکز فرهنگی هنری قیدار اظهار داشت: دهه فجر، سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست، در این خصوص ویژه برنامه عید انقلاب با هدف تبین اهداف و آرمان‌های بلند امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی با همکاری مدارس دخترانه کوثر و حکیم سهروردی  شهر قیدار نبی (ع) برگزار گردید.

زهرا مصطفایی گفت: معرفی کتاب‌های مرکز با موضوعات انقلاب و امام خمینی، قصه‌گویی و معرفی وقایع، معرفی شخصیت به ویژه شخصیت آسمانی حضرت امام خمینی (ره) و شهید سردار سلیمانی، بیان دستاوردهای انقلاب برای دانش آموزان، کارگاه کاردستی ساخت کارت پستال ویژه دهه فجر و نیز معرفی عید مبعث و معرفی شخصیت پیامبر عظیم الشان اسلام  حضرت محمد (ص) از جمله برنامه‌های اجرا شده در ایام دهه فجر مرکز قیدار بود.

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان

اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =