مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد

مرتضی مزینانی‌صفابین در آیینی به‌عنوان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان معرفی و از نبی‌الله خدابخشی مدیرکل سابق این استان تکریم شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این مراسم با حضور امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش ‏فکری ‏کودکان و نوجوانان، احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، امیر محمدپور مدیرکل منابع انسانی و پشتیانی کانون و دیگر مسئولان در سالن جلسه‌های کانون استان سمنان برگزار شد.
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد
کانون هر هشت ساعت یک جلد کتاب منتشر می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این آیین گفت: هر هشت ساعت یک جلد کتاب از سوی کانون در کشور تولید می‌شود.
امین کمالوندی، اظهار کرد: بیش از ۱۳۰هزار دانش‌آموز در استان سمنان بین هفت تا ۱۷ سال مشغول به تحصیل هستند که جزو مخاطبان هدف کانون پرورش فکری محسوب می‌شوند.
وی افزود: در عین حال بیش از ۱۳۰هزار مادر و بیش از ۱۳۰هزار پدر نیز مخاطبان کانون پرورش فکری محسوب می‌شوند که باید برای آنها برنامه داشته باشیم.وی ادامه داد: هر هشت ساعت یک جلد کتاب از سوی کانون تولید می‌شود و نشان مرغک کانون مورد اعتماد همه اقشار جامعه قرار دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون اضافه کرد: ما در کانون با ربات سر و کار نداریم و هر جایی که کودکان، نوجوانان و والدین احساس نیاز کنند، حضور پیدا می‌کنیم.کمالوندی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ مراکز الگو را تعریف کرده‌ایم، عنوان کرد: سفر دوم ریاست جمهوری به استان سمنان در پیش است که باید از این سفر بهره‌گیری لازم انجام شود.
وی تأکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سرخط تربیت انسان قرار دارد که این نقش بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون با تأکید بر اینکه ما نباید خواب آرام داشته باشیم؛ زیرا بچه‌های ما تحت محاصره فرهنگی هستند و باید در این زمینه بیشتر کار شود، تصریح کرد: باید کاری کنیم که مرغک کانون در سال ۱۴۰۳ بیشتر به پرواز درآید.
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد
کمالوندی گفت: در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با یک‌هزار و ۴۰ مرکز ثابت و سیار در کشور در حال فعالیت است.وی با اشاره به سیاست‌های کانون گفت: مرکزمحوری، مخاطب‌محوری و نوجوان‌محوری سه سیاست کانون در سال جاری است که باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد.
امیدآفرینی در اولویت برنامه‌های کانون قرار گیرد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون استان سمنان گفت: ارتقای امید و اعتماد در جامعه از مأموریت‌های مهم دولت محسوب می‌شود و در امیدبخشی نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسیار مهم است.
احمد ریواده، با اشاره به اهداف و مأموریت مهم این نهاد، اظهار کرد: مأموریت‌های کانون پرورش فکری اهمیت کار در این حوزه را مشخص می‌کند.وی با تأکید بر اهمیت حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: مأموریت اصلی کانون پرورش فعالیت در حوزه فکری، ایمانی و اعتقادی کودکان و نوجوانان است که بسیار تمدن‌ساز و اثربخش است.
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: مأموریت انقلاب اسلامی انسان‌سازی است که خط اول آن مربیان و معلمان هستند.
ریواده بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ مأموریت برای دولت طراحی کرده که یکی از مأموریت‌های مهم ابرطرح دولت سیزدهم یا همان ایجاد اعتماد و امید در جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان مأموریت دوم و مهم دولت را تحقق شعار سال و مأموریت سوم را همدلی، وحدت، انسجام و هم‌افزایی دانست و تأکید کرد: این مأموریت‌ها باید در سال ۱۴۰۳ مدنظر قرار گیرد و باید با هم با وحدت نظر، انسجام و با برنامه پیش برویم.
ریواده تصریح کرد: اجرای این اولویت‌ها مستلزم سه فرآیند است؛ نخست اینکه باید برنامه داشته باشیم و داشتن برنامه تنها نیز کافی نیست و مسأله‌محور بودن نیز مهم است و برنامه‌ها و مأموریت‌ها باید به‌دقت اجرایی شود.
وی تأکید کرد: سمنان هفتمین استان پهناور کشور است و پراکندگی و داشتن تنوع اقلیمی و فرهنگی یک فرصت فرهنگی بی‌نظیر برای استان سمنان است که باید از آن استفاده شود و دست‌اندرکاران کانون پرورش فکری استان نیز باید با تلاش، این گستردگی جغرافیایی را پوشش دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بیان کرد: با وجود همه محدودیت‌هایی که دولت سیزدهم با آن مواجه است؛ اما اراده‌ها برای ارائه خدمت محکم است.
ریواده افزود: برای اینکه در انجام مأموریت‌ها و وظایف خود موفق شویم، ناچار هستیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، استان سمنان دارای ۱۳۲هزار دانش‌آموز است که جزو مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند و باید برای آنها برنامه داشته باشیم.
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد
وی اجرای طرح «همیار مشارکت انتخابات» را جزو طرح‌های موفق دانست و افزود: سمنان جزو پنج استانی بود که افزایش مشارکت در انتخابات در آن محقق شد و اجرای این طرح به افزایش مشارکت کمک کرد؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز می‌تواند با استفاده از چنین طرح‌هایی به اهداف خود دست پیدا کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: زیرساخت‌های خوبی در حوزه فرهنگی استان سمنان وجود دارد و نگهداشت زیرساخت‌ها مستلزم داشتن برنامه است.
ریواده تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی استان سمنان که پیش رو قرار دارد، کنگره ۳هزار شهید استان سمنان است که باید به‌خوبی با برنامه‌های جذاب برای کودکان و نوجوانان برگزار شود.
وی تصریح کرد: ما نیاز داریم که نیازها و خواسته‌های نوجوانان استان سمنان را شناسایی کنیم و اگر این نیازها را شناسایی نکنیم، چند سال بعد باید در حوزه آسیب‌های اجتماعی کار کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: باید برای گروه‌های مرجع اهمیت کار کودکان و نوجوانان روشن شود و از ظرفیت‌های ملی در این استان استفاده کنیم.ریواده ادامه داد: ما نخبگان زیادی در حوزه کودک و نوجوان داریم و همسو کردن نیروهای باتجربه در این راستا اهمیت زیادی دارد؛ استفاده از ظرفیت نیروهای باتجربه، انقلابی و مؤمن می‌تواند کمک‌کننده باشد.
وی گفت: رویکرد سفر دوم دولت به استان سمنان اجتماعی و فرهنگی خواهد بود و سعی می‌کنیم در این سفر نیاز استان را پوشش دهیم.
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد
سرمایه‌گذاری برای کودکان؛ بزرگترین و پربازده‌ترین پروژه اقتصادی
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان گفت: سرمایه‌گذاری بر کودکان بزرگترین، پربازده‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه اقتصادی آموزش و پرورش است.
سیدجمال وزیری اظهار کرد: کودکی دوران بسیار مهمی تلقی می‌شود و نقش تعلیم و تربیت برای جامعه کلیدی است.وی اضافه کرد: زمانی کنونی عصر فضای مجازی است که باید به هوش هیجانی فرزندان و بچه‌ها توجه بیشتری شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه هر کسی که کودکان را تسخیر کند، آینده از آن او است، گفت: هر کسی که کودکی دارد باید در تربیت او کودکانه رفتار کند تا به نتیجه مطلوب دست یابد.
وزیری ادامه داد: تربیت کودکان قوی آسان‌تر از تغییر بزرگان شکست ‌خورده است و ما باید تلاش کنیم که مراکز ما از معلم‌محوری به کودک‌محوری سوق داده شود.
وی با بیان اینکه اگر کودکان ما امروز کودکی نکنند، بزرگان خوبی نخواهند بود، تصریح کرد: معلم می‌تواند روح و روان کودکان را جهت دهد و نقش مهمی در جامعه دارد.مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تأکید بر اینکه ما بر طبل سلطه‌گری آموزش می‌کوبیم، اظهار کرد: رشد کودکان با دو بال بازی و قصه شکوفا خواهد شد.
وزیری تأکید کرد: سرمایه‌گذاری بر کودکان بزرگترین، پربازده‌ترین و پیچیده‌ترین پروژه اقتصادی آموزش و پرورش است.وی همچنین با اشاره به نقش مهم معلمان در جامعه گفت: کشورهایی مانند ژاپن معلمان خود را به جنگ نفرستادند و بعد از جنگ گفتند که ما معلم داریم و جامعه خود را دوباره می‌سازیم.
در پایان این مراسم از زحمت‌های نبی‌الله خدابخشی مدیرکل سابق کانون استان سمنان با اهدای لوح و هدایایی قدردانی و مرتضی مزینانی‌صفابین با دریافت حکمی به‌عنوان مدیرکل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان معرفی شد.
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد
مدیرکل کانون استان سمنان معرفی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =