نشست خبری مشترک مدیران کل کانون وحفاظت محیط زیست استان مرکزی با اصحاب رسانه

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در نشست خبری از ارسال ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی «نامه ای از طبیعت» خبر داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مرکزی، نشست خبری مشترک مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اصحاب رسانه و مطبوعات با حضور رسانه ملی شبکه آفتاب با موضوع فراخوان «جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت» در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست در روز سه شنبه ۲۸ فروردین۱۴۰۳ برگزار شد.

در این نشست خبری فاطمه ظهیری کارشناس مسئول واحد ادبی کانون و دبیر جشنواره "نامه ای از طبیعت" و علیرضا رحیمی کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی کانون استان مرکزی حضور داشتند.

نشست خبری مشترک مدیران کل کانون وحفاظت محیط زیست استان مرکزی با اصحاب رسانه

احسان منصوری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هدف از برگزاری این جشنواره را توجه بیشتر کودکان و نوجوانان به محیط زیست عنوان کرد و گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شیوه صحیح نامه نگاری به عنوان یکی از قالب های ادبی و فعال کردن ذوق ادبی کودکان  نوجوانان در حوزه حفاظت از محیط زیست و توجه به طبیعت از دیگر اهداف این جشنواره بوده است تا در نهایت بتوانیم این نوع تاکیدی که در حوزه محیط زیست هست را در آنها پایدار کنیم و بتوانیم به یک معنا کودکان و نوجوانان را به همیاران محیط زیست تبدیل کنیم.

منصوری اظهار کرد: در واقع کودکان و نوجوانان به نمایندگی از طبیعت و عناصر طبیعت نامه ای را خطاب به انسان ها می نویسند. کودک از این طریق خود را در مقام یک عنصر طبیعت قرار داده و برای انسان ها نامه می نویسد و در نتیجه می تواند انتظارات محیط زیست از انسان ها را درک کرده و آن را در خود نهادینه کند.

منصوری اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در قالب کار مشترک اداره کل محیط زیست استان و کانون پرورش فکری استان، از اواخر پاییز ۱۴۰۲ کلید خورد و در سطح استان و سطح ملی و مراکز هزارگانه کانون در سطح کشور، اطلاع رسانی شد.

وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش آزاد و اعضای کانون برگزار می شود، افزود: بازه سنی شرکت کنندگان ۷ تا ۱۷ سال در چهار گروه سنی است و آثار دریافتی در این چهار گروه دسته بندی و به داوری گذاشته می شود.

وی افزود: این جشنواره در سال گذشته به صورت استانی برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود و کلید برگزاری ملی آن از اواخر پاییز سال گذشته خورد شد و تا کنون یک‌هزار و ۴۰۹ اثر به جشنواره ملی « نامه‌ای از طبیعت» این استان ارسال شده است.

به گفته وی، تا امروز ۱۴۰۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و آخرین مهلت ارسال آثار، ۳۱ فروردین است. اختتامیه جشنواره در خردادماه در هفته محیط زیست در اراک برگزار می شود و در هر چهار گروه سنی سه هدیه نقدی به برگزیدگان اهدا می شود.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: علاقمندانی که تاکنون آثار خود را ارسال نکرده‌اند، در فرصت باقی مانده آثار خود را به نشانی http://markazi.kpf.ir  ارسال و یا با شماره ۰۸۶۳۴۱۲۲۰۹۹، داخلی ۱۱۶، تماس برقرار کنند.

نشست خبری مشترک مدیران کل کانون وحفاظت محیط زیست استان مرکزی با اصحاب رسانه

یوسف یوسفی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در نشست خبری مشترک گفت: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید است با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در نشست خبری که با موضوع فراخوان جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت برگزار شد نیز اظهار کرد: در هفته محیط زیست ۲۰ عنوان برنامه با هدف تبیین فرهنگ تفکیک از مبدا با محوریت شعار هفته محیط زیست امسال «با مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =