مشارکت فعال انجمن قصه‌گویی کانون البرز در آموزش قصه‌گویی به مادران

مدیر کل کانون البرز و نماینده انجمن قصه گویی استان بر هم افزایی بیشتر با گروه‌های مادران و اهمیت آموزش قصه به خانواده ها تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، همزمان با برگزاری نخستین دیدار با نمایندگان گروه های مردمی،  پس از تاکید زینب عاشری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان بر شناسایی ظرفیت‌های مادران و ترویج فعالیت‌های کانون با استفاده از تعامل با این گروه‌ها و معرفی قصه به عنوان یک ابزار تربیتی مناسب برای مادران،  در بخش دوم اولین نشست این گروه که روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد، خدیجه میرزایی نماینده‌ی انجمن قصه‌گویی کانون البرز ضمن معرفی فعالیت قصه گویی در کانون،  از لزوم اهمیت خانواده‌ها به ویژه مادران به قصه و قصه‌گویی  و تاثیر آن بر رشد فرزندان سخن گفت.

قصه سبب رشد مهارت‌های مختلف در کودکان خواهد شد

نماینده انجمن قصه گویی کانون البرز با اشاره به تاثیر قصه در رشد مهارت های کلامی، افزایش اعتماد به نفس، گسترش دایره‌ی لغات و علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به مطالعه گفت قصه سبب رشد مهارت های مختلف در کودکان خواهد شد.

وی همچنین از کتابخوانی به عنوان پیش زمینه‌ی قصه گویی سخن گفته و از  ماردان خواست تا ساعاتی را در منزل برای خواندن کتاب و قصه‌گویی برای فرزندانشان اختصاص دهند و ادامه دادیقینا مطالعه و قصه گویی بر رشد فردی موثر است و  بعد از سال‌ها می‌توان تاثیر چنین وقت گذاری‌های ارزشمندی را در بچه‌ها نیز مشاهده کرد.

این مربی فرهنگی در خاتمه به معرفی کتاب«خشم قلمبه» و تاثیر تربیتی آن و برخی داستان‌های مشابه پرداخته و در رابطه با  چگونگی فرآیند ارتباط با گروه‌های مادارنه‌ی مردمی و برگزاری کارگاه‌های آموزش مهارت قصه گویی،  نکاتی را مطرح کرد.

گفتنی است انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، فعالیت های زیادی را برای شناسایی و معرفی افراد علاقه مند و توانمند به حضور در بیست و ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تدارک دیده و جرا می‌کند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌ی ۳۴۱۶۳۰۰۰ داخلی ۲ دبیرخانه‌ی انجمن قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =