دوشنبه بازی،  سرگرمی و کاردستی در مراکز فرهنگی- هنری همدان اجرا شد

اعضای کانون با راهنمایی و کمک مربیان فرهنگی- هنری و ادبی خود در روز دوشنبه بازی، سرگرمی و کاردستی با بازی‌های بومی- محلی منطقه خود آشنا شده و براساس امکانات و شرایط به بازی با همسالان خود در کنار مربی پرداخته و یک کاردستی با راهنمایی مربی خود درست می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، طرح هما در جهت تقویت هویت ملی- اسلامی کودکان و نوجوانان با آغاز سال جدید در مراکز همدان به صورت نامگذاری ایام هفته در حال اجر است.

در روز دوشنبه که به روز بازی، سرگرمی و کاردستی نام گرفته اعضا با راهنمایی و کمک مربیان فرهنگی- هنری و ادبی خود با بازی‌های بومی- محلی منطقه خود آشنا شده و یا براساس امکانات و شرایط به بازی با همسالان خود در کنار مربی می‌پردازند، همچنین یکی از فعالیت‌های این روز آموزش یک کاردستی توسط مربی و درست کردن آن است.

از این رو مراکز فرهنگی- هنری استان همدان در این روز فعالیت‌های مختلف و متنوعی را انجام داده‌اند:

دوشنبه بازی،  سرگرمی و کاردستی در مراکز فرهنگی- هنری همدان اجرا شد

مرکز فرهنگی- هنری شهرستان اسدآباد

این مرکز در روز دوشنبه بازی و به مناسبت روز جهانی زمین پاک برنامه‌ای با عنوان " زمین پاک را پاک نگهداریم" با همکاری محیط زیست شهرستان اسدآباد برگزار کرد. در ابتدای برنامه کتاب جادوگر دهکده‌ی سبز توسط مربی برای اعضا خوانده شد و در خصوص هوای پاک و اهمیت آن در زندگی همه موجودات مطالبی گفته شد. همچنین کارشناس محیط زیست در مورد محیط زیست و تمیز نگهداشتن آن، تجزیه زباله‌ها، چگونگی مدیریت پسماندها و وظیفه همه افراد جامعه در حفظ و پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و مراقبت از جنگل‌ها و درختان و آبها برای بچه‌ها توضیح داد. در ادامه در راستای اجرای طرح هما  و روز دوشنبه بازی و کاردستی،  بازی بادکنک‌ها برای اعضا اجرا شد،  اعضا با استفاده از ماژیک‌های رنگی روی بادکنک‌های خود شعارهایی در رابطه با زمین پاک نوشته و سپس در محوطه باز کانون بادکنک‌های خود را به پرواز درآوردند و با آنها بازی کردند.

دوشنبه بازی،  سرگرمی و کاردستی در مراکز فرهنگی- هنری همدان اجرا شد

مرکز فرهنگی- هنری مجتمع شهید مدنی

این مجتمع کلاس‌های نو و خلاق برنامه‌ریزی شده است. در روز دوشنبه بازی اعضا به همراه والدین خود حضور داشتند که مربی مسئول در خصوص فعالیتهای کانون برای والدین توضیح داد و در ادامه یک جشن بزرگ بازی و سرگرمی در حیاط مجتمع برگزار شد. این برنامه توسط مربی بازی و خلاقیت هدفمند، مهدی الوندی انجام شد. بچه‌ها یک پارچه رنگی که شبیه توپ بزرگی بود را گرفته و دور آن می چرخیدند و شعر می‌خواندند و باید هماهنگ با هم حرکت می کردند.

دوشنبه بازی،  سرگرمی و کاردستی در مراکز فرهنگی- هنری همدان اجرا شد

مرکز فرهنگی- هنری شماره یک نهاوند

مربی این مرکز با حضور در مدرسه حاج نصرتی  برای 34 نفر از دانش آموزان این مدرسه در پایه سوم طرح هما و دوشنبه بازی را توضیح داد. در ابتدا به معرفی کتاب بازی‌های محلی ایران برای کودکان ونوجوانان که از انتشارات کانون است پرداخت و بخش از کتاب را روخوانی کرد و در ادامه دانش آموزان در گروه‌های پنج نفره تقسیم شدند و بازی محلی موش بدو گربه می‌آد و بازی نون بیار کباب ببر را با یکدیگر بازی کردند.

دوشنبه بازی،  سرگرمی و کاردستی در مراکز فرهنگی- هنری همدان اجرا شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =