کد خبر: 339087
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۰
بازدید 1067
مربیان کتابخانه سیار روستایی، سفیران کانون در دل روستاها

مربیان کتابخانه سیار روستایی،‌مربیانی جهادگر هستند که در تمام طول سال به جاده می‌زنند و خود را به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخودار و محروم رسانده و برایشان برنامه اجرا می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، بررسی زندگی بشر نشان می‌دهد که با پیشرفت تمدن و ساخت کتابخانه‌های متعدد در میان جوامع ارتباط معناداری وجود دارد زیرا هرگاه شرایط و رشد کتابخانه‌ها در جامعه‌ای فراهم شده آن جامعه مراتب ترقی و رشد را سپری کرده است.

با گذشت زمان و پذیرفتن اثرگذاری وجود کتابخانه در یک جامعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتایخانه‌هایی در شکل، اندازه و کارایی‌های مختلفی به وجود آمده‌اند و در این میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یک سازمان فرهنگی‌، هنری و ادبی که با هدف ایجاد امکانات لازم جهت کشف، رشد و پرورش فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان تأسیس شده، دارای گسترده‌ترین شبکه‌ی کتابخانه‌ای در کشور و از برجسته‌ترین تولیدکنندگان و ناشران کتاب در حوزه کودکان و نوجوانان به شمار می‌رود و یکی از کتابخانه‌های جذاب و مهم آن وجود کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری در جهت عرضه‌ کتاب به کودکان و نوجوانان در روستاها و مناطق دور افتاده و محروم است زیرا کانون متعلق به همه فرزندان این آب و خاک بوده و سعی می‌کند برای همه آنها خدمات خود را ارائه دهد.

مربیان کتابخانه سیار روستایی، سفیران کانون در دل روستاها

از این روز به مناسبت روز جهانی "کتابخانه‌های سیار"، مربی کتابخانه سیار روستایی کانون شهرستان کبودراهنگ با همراهی و همکاری احمد عسگری مربی کتابخانه سیار روستایی فامنین و همچنین محمدرضا کرمی مربی نجوم کانون پرورش فکری کبودراهنگ با حضور در روستای طاس تپه برای 46 نفر دانش آموزان این روستا برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی چون معرفی و امانت کتاب، قصه‌گویی، سفال و سفالگری، آموزش نجوم و رصد خورشید با استفاده از دستگاه تلسکوپ و فیلتر مخصوص رصد خورشید، مسابقه، بازی و نمایش عروسک‌گردانی را اجرا کردند.

مربیان کتابخانه سیار روستایی، سفیران کانون در دل روستاها

این برنامه با تلاوت آیاتی از قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. سپس مربی مسئول کتابخانه سیار روستایی کبودراهنگ در مورد روز جهانی کتابخانه‌های سیار و تاریخچه افتتاح و شروع فعالیت این کتابخانه‌های سیار روستایی در کانون پرورش فکری که مختص برای کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار است توضیحاتی برای دانش آموزان داد.

فرهاد مینائی گفت: همکاری مدارس و مدیران و پرسنل آموزشی با واحدهای کتابخانه سیار بسیار اهمیت دارد و می‌تواند در مسیر رشد و پیشرفت موثر باشد.

 وی افزود:  مربیان کتابخانه‌های سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در تمام فصول و ایام سال ضمن حضور در روستاها با کودکان و نوجوانان مناطق روستایی همراه و همگام هستند.

مربیان کتابخانه سیار روستایی، سفیران کانون در دل روستاها

مینایی گفت: این مربیان با فعالیت‌های خود در ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی و برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و اسلامی می‌توانند نقشی در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان این مناطق دورافتاده داشته باشند.

این مربی سیار روستایی خاطرنشان کرد: سیایت کانون این است که به عنوان یکی از بزرگترین و تخصصی‌ترین نهادهای فرهنگی و هنری کشور برای کوکان و نوجوانان به همان میزان که کودکان و نوجوانان ساکن در سطح شهر از امکانات و خدمات این مراکز بهره‌مند هستند باید کودکان و نوجوانان مناطق روستایی و کم‌برخوردار هم بهره لازم را ببرند.

بعد از پایان مربیان جهادگر کانون کبورداهنگ و فامنین با ثبت یک روز خاطره انگیز برای بچه‌ها با آنها خداحافظی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =