برگزاری نشست آگاهی بیشتر، زندگی بهتر

اولین ویژه‌برنامه از سلسله نشست‌های مراکز الگو در سال 1403 با تولیت مجتمع فرهنگی هنری کانون و مرکز فرهنگی هنری شماره سه یزد با هدف مخاطب محوری و در راستای فرزند پروری با مشارکت مردم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، عصر سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403، مجتمع فرهنگی، هنری کانون پرورش فکری یزد، اولین ویژه‌برنامه از سلسله نشست‌های مراکز الگو با هدف مخاطب محوری در راستای برنامه‌ فرزندپروری با مشارکت مردم و حضور سید محمد مهدی مهریزی در مرکز شماره سه یزد برگزار کرد.

 برگزاری نشست آگاهی بیشتر، زندگی بهتر

این برنامه باحضور ۴۵نفرازهمکاران، والدین و اعضای کودک و نوجوان مرکز مجتمع ومرکزشماره ۳برگزارشد.

مهریزی مدرس و روانشناس مطالبی در رابط باچرخه زندگی و روابط مناسب بین والدین وفرزندان را مطرح کرد و از حضار خواست تا آینده فرزندان را قربانی آرزوهای خود نکنند.

 برگزاری نشست آگاهی بیشتر، زندگی بهتر

مهریزی نیازهای اساسی انسان در دیدگاه تئوری را اینگونه مطرح و تشریح کرد:

1 - بقا
2 - قدرت
3 - عشق و تعلق خاطر
4 - آزادی
5 - تفریح و لذت

بقا
همه انسان‌ها دوست دارند زنده باشند و در امنیت زندگی کنند. بنابراین هر آنچه زندگی و امنیت و منافعشان را تهدید کند برایشان نامطلوب است. نیاز به بقا فقط در اصل حیات نیست. ثروتمندی که از ترس آینده، خساست به خرج می دهد در واقع نیاز به بقای بیشتری دارد از همتای خود که سخت نمی گیرد و در حد متعارف یک فرد دارا، خرج می‌کند. 

قدرت
تمایل انسان‌ها به برتری جویی، سبقت از دیگران و پیشرفت را به طور خلاصه نیاز انسان به قدرت می‌نامیم.

عشق و تعلق خاطر
هر انسانی می خواهد عشق بورزد و عشق دریافت کند.

آزادی
هر انسانی نیاز به آزادی دارد تا بتواند بدون مداخله‌گری دیگران آن طور که خود دوست دارد زندگی کند. خلوت انسان ها نیز بخشی از قلمرو آزادی است.

تفریح و لذت
تفریح را پاداش یادگیری هم گفته‌اند. بنابراین مجموعه‌ای از تمایلات انسان برای یادگیری و خنده و کام‌جویی از دنیا را تفریح و لذت می نامیم.

گفتنی ست این نشست به صورت زنده در کانال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد در پیام‌رسان شاد پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =