برگزاری کارگاه مهارت چگونه خشم خود را کنترل کنیم

با حضور اعضای نونگاه مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس بندرعباس کارگاه چگونه مهارت خشم خود را کنترل کنیم با حضور فاطمه غلامزاده نخلی کارشناس مسئول استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان هرمزگان، سمیه اسلامی مسئول مرکز فرهنگی هنری کوی پلیس گفت : غلامزاده در این کارگاه به واژه مهارت و کنترل خشم اشاره کرد و گفت: ما وقتی با مشکل و مسئله‌ای که ناراحت مان می کند روبرو می‌شویم دو نوع واکنش از خودمان نشان می‌دهیم کلامی و غیر کلامی. واکنش کلامی به رفتارهایی که منجر به برخورد فیزیکی و بالا بردن صدا می‌شود و غیر کلامی سکوت کردن در برابر آن مسئله است.

وی گفت :در واقع عصبانیت حس اصلی ما است و در همه افراد در همه افراد عادی است و اشکالی ندارد. اما اینکه چگونه خشم خود را کنترل و مهار کنیم مهم است اینکه موقع عصبانیت برخورد فیزیکی با شخص مقابل انجام می‌دهیم در واقع به خود و فرد مقابل آسیب می‌رسانیم و این خط قرمز است وی گفت وقتی عصبانی می‌شویم کنترل خشم از دست ما خارج می‌شود و ممکن است اتفاق‌های ناگوار و جبران ناپذیری برای ما بیفتد .

غلامزاده در ادامه گفت: برای اینکه بتوانیم خشم خود را کنترل کنیم راه حل‌های مختلفی وجود دارد مانند ۱-شمارش اعداد شمارش عدد ۱تا ۱۰ برای اینکه آرام شویم ۲- نفس عمیق کشیدن به ما کمک می‌کند آرام شویم و تصمیم گیری‌های بهتری داشته باشیم.۳-ترک از محل ۴-خواندن کتاب وی گفت :با خواندن کتاب یاد می‌گیریم صبور باشیم در واقع کتاب خواندن صبوری را به ما یاد می‌دهد مخصوصاً خواندن کتاب‌های طولانی مثل رمان خواندن۵-در موقع عصبانیت از گل سفالگری استفاده کنید و با ورز دادن گل خشم خود را رها کنید وی اضافه کرد و گفت :البته در صورتی که به گل یا توپ پلاستیکی دسترسی داشته باشید در غیر این صورت از روش‌های قبل استفاده کنید. وی همچنین گفت تصمیم‌ها و انتخاب‌های نادرست منجر به اتفاق‌های نادرست می‌شودوراه برگشتی ندارد.
 وی در ادامه به یکی از راه‌های دیگر کنترل خشم اشاره کرد و گفت: از آنجایی که دریا نعمت بسیار بزرگی است که از آن بهره‌مند هستیم می‌توانیم به آنجا برویم و قدم بزنیم و حالمان را خوب کنیم یا حتی رفتن به پارک و پیاده روی کنیم.

برگزاری کارگاه مهارت چگونه خشم خود را کنترل کنیم

 کارشناس مسئول کانون در ادامه گفت: بعضی مواقع در شرایطی قرار می‌گیریم که حوصله رفتن به جایی را نداریم پس بهترین کار این است که بنویسیم و عصبانیت خود را روی کاغذ خالی کنیم یا حتی می‌توان در گوشی خود یادداشت کنیم وقتی ما می‌نویسیم حس منفی را از خود خارج می‌کنیم.

در پایان کارگاه کتاب خشم قلمبه برای شرکت کنندگان معرفی شد. در کتاب خشم قلمبه نشان می‌دهد که وقتی عصبانی می‌شویم و تصمیمات نادرست می‌گیریم چه پیامدهای بدی را ممکن است برای ما رقم بزند.گفتنی است این کارگاه با مشارکت ۵۰نفر از دانش آموزان پسران پایه ششم مدرسه رسول الله برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =