برگزاری کارگاه مهارت خود مراقبتی در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس

با حضور کارشناس ارشد روان شناسی و روان شناس کودک و نوجوان کارگاه مهارت «خود مراقبتی» در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، فاطمه تقی زاده مسئول مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندر عباس اظهار کرد: کارگاه‌ مهارت «خود مراقبتی» را با حضور 33 نفر از اعضای نونگاه دختر طرح کانون مدرسه با حضور فاطمه ملتفت کارشناس ارشد روان شناسی و روان شناس کودک ونوجوان برگزار کرد.
تقی زاده عنوان کرد: هدف از برگزاری این کارگاه این است که  خود مراقبتی در  رده های سنی مختلف نه تنها به بهبود سلامت جسمی و روانی بلکه به افزایش اعتماد به نفس، بهبود روابط اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی نیز کمک می‌کند. بنابراین آموزش خود مراقبتی های کودکان و نوجوان از اهمیت بالایی در تربیت آن‌ها برخوردار است.و کودکان ونوجوانان در بزرگسالی زندگی خوش رنگ تری خواهند داشت.
وی تصریح کرد:در این کارگاه جهت بازخورد اجرای عملی فعالیت و قبل از اجرای کارگاه، پرسشنامه «پیش آزمون» توسط اعضا تکمیل شد و بعد از شرکت آن‌ها در فعالیت‌، پرسشنامه «پس آزمون» تکمیل، نمره پرسشنامه‌ها باهم مقایسه و تغییرات رفتاری مشخص شد.
کارشناس ارشد روان شناسی و روان شناس کودک و نوجوان در این کارگاه بیان کرد: در این رده سنی، نوجوانان با مشکلات و چالش‌های جدیدی مواجه می‌شوند، از جمله فشار هم‌سن‌ها، تغییرات جسمی و روانی و افزایش مسئولیت‌ها. بنابراین، نوجوانان باید به خود مراقبتی بیشتری نسبت به دوران کودکی خود توجه کنند.
ملتفت افزود:مهمترین خود مراقبتی های نوجوانان شامل موارد ی چون: مراقبت از روان،مراقبت ازبدن،مهارتهای ارتباطی،مدیریت استرس،خواب کافی،مراقبت از بهداشت شخصی،تعذیه سالم،ورزش و فعالیت بدنی می باشد.

برگزاری کارگاه مهارت خود مراقبتی در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس

گفتنی است،  فعالیت‌های اجرای شده در کارگاه مهارت خود مراقبتی شامل:  بحث و گفتگو در مورد انواع مراقبت ،شناخت انواع مراقبت ها در قالب بازی و سرگرمی و اجرای نمایش خلاق جهت بالا بردن مهارت های  ارتباط موثر در برخرد با والدین،گروه همسال و جنس مخالف بود.
لازم به ذکر است این کارگاه برای اعضا جذابیت بسیار بالایی داشت و مورد استقبال اعضا و اولیا تربیتی مدرسه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =