کد خبر: 339179
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
آمادگی و تمرین اعضای مراکز کانون بندرعباس برای حضور در رقابت کشوری لکوکاپ ایران

۳۰ نفر از اعضای مراکز فرهنگی هنری بندرعباس که در مسابقات کشوری لکوکاپ ایران راه یافته بودند در آخرین تمرین برای حضور در رقابت کشوری آماده شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون هرمزگان با ابراز خرسندی از آمادگی اعضا در این مسابقات گفت: اعضای مراکز کانون با شرکت در کارگاه های آموزشی و کسب مهارت های علمی و خلاقیت محور توانستند در بزرگترین جشنواره پژوهشی دانش آموزی لکوکاپ ایران که هر سال در سطوح استانی و منطقه ای به صورت هماهنگ برگزار می شود شرکت کنند و پس از کسب آموزش و مهارت در کارگاه ها و دوره های آموزشی علمی و خلاقیت محور در رویدادهای استانی و منطقه ای شرکت نموده و حائز رتبه های برتر و کسب سهمیه مسابقات کشوری شوند.
پشتکوهی بیان کرد: طی دوره های آمادگی مسابقات، اعضا پس از ساخت ربات خود، تمرینات مهارتی خود را با هدایت مربی آغاز کردند و اصول و مهارت هایی را آموزش دیدند که صرفا ویژه حضور در مسابقات می باشد. مانند تمرکز، تسلط به دسته کنترل ، در ربات فوتبالیست ؛  هدایت ربات به عنوان بازیکن، حمل توپ و گلزنی....
وی اجرای این تمرینات به صورت گروهی را باعث هیجان، افزایش هوش هیجانی، اعتماد به نفس و مهمتر از همه افزایش رقابت پذیری، رفاقت و دوستی های پایدار، همدلی ، کمکرسانی به هم تیمی و... عنوان کرد و افزود: کار گروهی، روحیه همکاری در کودکان نوجوانان را تقویت میکند و تاثیر قابل توجهی در کاهش استرس کودکان ونوجوانان را دارد.

آمادگی و تمرین اعضای مراکز کانون بندرعباس برای حضور در رقابت کشوری لکوکاپ ایران
مدیرکل کانون هرمزگان ضمن بیان اینکه این تمرینات به صورت هفتگی و منظم در مرکز فرهنگی هنری گلشهر بندرعباس که دارای فضا و میز استاندارد مسابقات رباتیک می باشد انجام پذیرفته است بیان کرد: در آخرین جلسه تمرینی که ۶ ام اردیبهشت ماه با حضور همه اعضا برگزار شد فرایند بررسی نهایی ربات ها برای حضور در مسابقت کشوری صورت گرفت.
گفتنی است، بزرگترین مسابقات کشوری دانش آموزی خاورمیانه در ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تهران دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود و اعضای برگزیده در این رقابت مجوز مسابقات جهانی مسقط را کسب خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =