فعالان نمایش کودک و نوجوان در کانون دیده می‌شوند

مدیرکل کانون استان: می‌خواهیم مرکز تئاتر کودک و نوجوان استان را تاسیس کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری، تعدادی از فعالان نمایش کودک و نوجوان به دعوت مدیرکل کانون استان، نشست هم‌اندیشی برگزار کردند.

مدیر کل کانون استان در ابتدای جلسه یکی از مهمترین دغدغه‌های خود را حوزه نمایش کودک و نوجوان اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم نمایشی تولید کنیم تا خانواده‌ها با آرامش خیال، کودک و نوجوان خود را برای تماشای چنین نمایشی به کانون بفرستند.

واحد گفت: از شما اصحاب هنر نمایش درخواست می‌کنم در کنار کانون نسبت به شکل گرفتن یک حرکت منسجم در حوزه‌ی نمایش کودک و نوجوان فعالیت کنید و کانون هم از گروه‌های نمایشی که قصد اجرای آثار خود داشته باشند حمایت کرده و مقدمات شروع اجراهای کودک و نوجوان را تسهیل می‌کند و در کنار این گروه‌ها اقدام به تولید آثار فاخر می‌نماید.

روح‌الله واحد گفت: نیت کانون این است تا اینگونه نشست‌های تخصصی به صورت هماهنگ و منظم و باحضور تعداد بیشتری از هنرمندان و صاحبان اثر برگزار گردد تا از خروجی این نشست‌ها، شورای نمایش کودک و نوجوان تشکیل شود و در نهایت بتوانیم مجموعه‌ی سینمای کودک را که مدت زیادی است بلا استفاده مانده به مرکز تئاتر کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

مدیر کانون استان افزود: امیدوارم با همراهی شما هنرمندان و یاری و مساعدت مجموعه‌ی کانون بتوانیم از تابستان ۱۴۰۳ نمایش‌های متنوع کودک و نوجوان را بصورت منظم و برنامه‌ریزی‌شده به روی صحنه ببریم و در آینده نیز از گروه‌های نمایش شهرستانی هم جهت اجرای آثارشان دعوت کنیم.

فعالان نمایش کودک و نوجوان در کانون فعال‌تر می‌شوند

در این جلسه، خانم ثریا امینیان و آقایان ناصر محمودی و رضا علوی به نمایندگی از فعالان نمایش استان، به بیان نظرهای خود پرداختند و از تصمیم مدیرکل کانون مبنی بر فعالیت متمرکز نمایش کودک و نوجوان استقبال کرده و گفتند: استان چهارمحال و بختیاری، به عنوان یکی از قطب‌های نمایش در کشور، نیاز دارد تا یک مرکز نمایش کودک و نوجوان مستقل و حرفه‌ای داشته باشد تا هم هنرمندانی که قصد فعالیت در حوزه‌ی کودک و نوجوان را دارند جذب شده و هم مخاطبین و علاقمندان به اینگونه نمایش‌ها  بتوانند آثار و نمایش‌های مورد علاقه فرزندشان در یک محل متمرکز پیگیری کنند.

در پایان مقرر گردید در جلسه‌های آینده که تعداد بیشتری از هنرمندان علاقمند به کار در حوزه‌ی کودک و نوجوان حضور دارند، مقدمات تشکیل شورا و انجمن نمایش کودک و نوجوان، از میان هنرمندان آزاد و کارشناسان کانونی فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =