فعالیت های کانون عاملی موثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان طی نشستی با دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان بر ضرورت گسترش فعالیت های کانون به عنوان عاملی تاثیرگذار در پیشگیری و کاهش آسیب اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، پروین پشت‌کوهی، مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان، در نشستی با دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در سال گذشته کانون فعالیت های مختلفی داشته که همکاری در طرح " یاریگران زندگی"  نمونه ای از آن است.همچنین کانون به جهت آگاهی و ارتقای دانش خانواده ها با بهره مندی از اساتید برجسته ،  کارگاه های مختلف فرزند پروری ، تربیت در عصر دیجیتال ، متاورس و ....را برگزار کرده است.

پشت‌کوهی با تاکید بر اثرگذاری فعالیت های کانون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: هرجایی که کانون حضور داشته و فعالیت های مستمر برگزار نموده است ،  تاثیرات فرهنگی و تربیتی در آن منطقه مشهود می باشد.

وی ضمن اشاره به حضور تماشاخانه سیار کانون و بهره مندی عموم مردم از یک رویداد فرهنگی خاطرنشان کرد: سال گذشته با تماشاخانه ۶۰ اجرا داشتیم و ۴۰هزار نفر به تماشا نشستند. این آمار فوق‌العاده نشان‌دهنده اقبال مردم از برنامه های نشاط بخش کانون است.

مدیر کل کانون پرورش فکری هرمزگان بیان کرد: کانون حتی برای مناطق کمتر برخوردار نیز از طریق کتابخانه های سیار_روستایی و شهری در قالب پیک امید برنامه اجرا می‌کند.
پشت‌کوهی اشاره کرد: در استان برای مناطقی که کانون حضور دائم ندارد ،  طرح یاسمن را راه اندازی کرده ایم .‌ در این طرح افراد فعال و علاقه مند حوزه کودک و نوجوان ، آموزش می‌بینند و خدمات کانون را  به دست بچه‌ها می‌ رسانند.

وی با اشاره به نقش دستگاه ها در گسترش  فعالیت های کانون، ادامه داد: هرچقدر فعالیت های مشترک کانون و سایر نهاد ها افزایش یابد، مردم خصوصا کودک و نوجوان بهره‌مندی بیشتری از فعالیت ها خواهند داشت.
مدیر کل کانون هرمزگان با بیان اینکه آینده روشن کشور عزیزمان ایران در دست کودکان ونوجوانان امروز است بیان کرد: باید به صورت ویژه به نسل کودک و نوجوان توجه شود و تاکنون تمام دغدغه کانون این است که فعالیت های کانون به دست تمام کودکان و نوجوانان این استان برسد.
گفتنی است در این نشست، مصطفی برزگر دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ضمن تاکید به اهمیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خدمات اثربخش آن و تخصص مربیان در تکوین شخصیت و تضمین آینده فرزندان؛  و البته کاهش آسیب های اجتماعی نسبت به  همراهی به جهت گسترش فعالیت های کانون  قول  مساعدت  داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =