کد خبر: 339945
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
پوشیدن چادر، جهاد در مقابل ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق قدرتی امام‌جمعه شهرستان انگوت در دیدار و گفتگو با مربی و اعضای فعال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهر گفت: پوشیدن چادر، جهاد در مقابل ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در گرامیداشت دهه‌ی کرامت، اعضای دختر فعال مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان انگوت با حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادق قدرتی امام‌جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش در این دیدار که روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در دفتر امام‌جمعه انگوت انجام شد، حجت‌الاسلام قدرتی با تبریک دهه کرامت و روز دختر، از حضور و تلاش‌های مربی مسئول کانون در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان در سطح شهرستان، با تأکید بر مسئله حجاب، پوشیدن چادر را به‌منزله‌ی جهاد توصیف کرده و گفت: انتخاب چادر به‌عنوان پوشش، نوعی جهاد در مقابل فرهنگ و سبک زندگی غربی است.

وی تصریح کرد: حجاب اسلامی، توطئه‌های دشمن در ترویج بی‌بندوباری به بهانه‌ی آزادی را خنثی می‌کند.

امام‌جمعه انگوت در ادامه سخنان خود به روایتی از وصیت یک شهید خطاب به پرستارش درباره حجاب اشاره‌کرده و بیان داشت: شهدا برای پاسداری از عفاف و حجاب زنان و دختران این سرزمین و برای اینکه چادرها از سر آن‌ها نیافتد، جان خود را فدا کردند و امروز که در امنیت و آسایش به سر می‌بریم، ادامه این راه و حفظ آرمان‌های شهدا برای ما واجب است.

پوشیدن چادر، جهاد در مقابل ترویج فرهنگ و سبک زندگی غربی است

همچنین در پاسخ به درخواست مربی مسئول مرکز جهت ارائه رهنمود برای اجرای مؤثر فعالیت‌ها در مرکز، حجت‌الاسلام قدرتی پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی با بهره‌گیری از سیره‌ی اهل‌بیت (ع) را مطرح کرده و اظهار کرد: ائمه معصومین (ع) و بزرگان دین بزرگ‌ترین الگو برای سبک زندگی اسلامی هستند و اقتدا به این افراد ضامن سعادت دنیوی و اخروی است.

در ابتدای این جلسه افسانه سادات مزین، مربی مسئول کانون انگوت نیز گزارشی از عملکرد، فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در این شهرستان ارائه کرده و خواستار مشارکت بیشتر نهادها و اتصال حلقه‌های فرهنگی به کانون پرورش فکری برای گسترش همکاری‌ها در راستای توسعه و کیفیت‌بخشی شاخص‌های فرهنگ عمومی جامعه به‌ویژه در برنامه‌های نوجوان محور، فرهنگ کتاب‌خوانی و فعالیت‌های دینی اسلامی در سطح شهرستان شد.

گفتنی است در پایان این جلسه ضمن پذیرایی، هدایای نقدی از طرف امام‌جمعه شهرستان انگوت به اعضای فعال کانون اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =