کد خبر: 339967
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
بازدید 37
ایده کارشناس فرهنگی کانون همدان منتخب رویداد «ثامر» شد

ایده کارشناس فرهنگی کانون همدان با موضوع پویش محلی ( من و مادربزرگ، من و پدر بزرگ) منتخب رویداد ایده‌پردازی «ثامر» شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رویداد ایده‌پردازی «ثامر» با هدف جمع‌آوری ایده و استقرار نظام ایده‌پردازی و با بهره‌گیری از خلاقیت‌های تمامی کارکنان کانون پرورش فکری برای رسیدن به اهداف کانون برگزار می‌شود.

فراخوان نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» زمستان ۱۴۰۲ منتشر شد. براساس فراخوان این رویداد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر آن است تا در قالب استقرار رویداد ایده‌های نو با همکاری تمامی مربیان کانون پرورش فکری درباره روش‌های حل مسائل و ارتقای بهره‌وری سازمان، فعالانه اندیشیده و بدین‌طریق یک نظام هم‌فکری و هم‌اندیشی و زمینه بهره‌گیری از خلاقیت‌های تمامی مربیان کانون پرورش فکری برای رسیدن به اهداف کانون را فراهم آورد.

در مرحله اول ۱۰۶ ایده به دبیرخانه نخستین رویداد ایده‌پردازی «ثامر» ارسال شد، سپس ۲۲ اثر به مرحله بعد رسید و در نهایت هفت ایده کارکنان کانون به نام‌های ملیحه باقری و وحید خسروی از تهران، بی‌با رهسپار از سیستان و بلوچستان، زهره یزدی‌زاده بنام از قزوین، شهرزاد قهرمانی از کرمانشاه، فریبا عزتی‌حق از همدان و اعظم ایزدی از فارس،با داوری اسدالله عظیم‌پور، آیدین مهدی‌زاده، محبوبه اسپیدکار، مجتبی دانشور و محمد غفاری به عنوان  هفت اثر منتخب رویداد ایده‌پردازی «ثامر» شناخته شدند.

در این رویداد فریبا عزتی‌حق از همدان با ایده پویش محلی ( من و مادربزرگ، من و پدر بزرگ) یکی از هفت نفر برگزیده در رویداد ایده‌پردازی «ثامر» معرفی شد.
 کارشناس فرهنگی کانون در خصوص ایده خود توضیح داد و گفت:  این طرح بر مبنای پاسداشت آداب و رسوم و سبک زبان شناسی ( زبان محلی ) و زبان مادری نوشته شد.

فریبا عزتی‌حق با بیان اینکه من دغدغه حفظ زبان را دارم و در کلاس‌های قصه‌گویی خودم بخشی را به زبان و گویش همدانی اختصاص می‌دهم، ادامه داد: بر مبنای همان دغدغه در این طرح از اعضا خواسته‌ام که هنگام شرکت در جشنواره قصه‌گویی به اتفاق مادر بزرگ و پدربزرگ خود با قصه‌های محلی در پویش شرکت کنند و  در نهایت کارهای برگزیده توسط داوران انتخاب و به شکل پادکست و فیلم های پاسداشت سبک زبان شناسی زیست بومی در اختیار مراکز و مدارس استان همدان قرار بگیرد.

این داور جشنواره قصه‌گویی تصریح کرد: هدف کلی طرح این بوده که اعضا به شناسایی آداب و رسوم محلی و سبک زبان شناسی ( محلی ) خود پرداخته و ما در کانون آنها را شناسایی،  سازماندهی و هدایت کنیم و در برنامه‌های مختلف مشارکت بدهیم تا از این طریق در ترویج سبک زبان شناسی با همکاری اعضا و خانواده‌های آنها قدم موثری برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =