کد خبر: 340262
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
بازدید 72
باغ موزه نگارستان میزبان اعضا و مربیان انجمن های نقاشی و خوشنویسی شد

به مناسبت هفته ملی موزه و میراث فرهنگی اعضای انجمن مشترک خوشنویسی و نقاشی ازمجموعه باغ موزه نگارستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، روز شنبه ۲۹ اردیبهشت اعضای انجمن مشترک خوشنویسی و نقاشی با همراهی مربیان و کارشناسان هنری از مجموعه باغ موزه نگارستان بازدید کردند.

بر اساس این گزارش زینب حقی مقدم مدیر داخلی و کارشناس باغ موزه نگارستان ضمن توضیح در خصوص تاریخچه موزه ها،  بر بازدید از موزه ها تاکید کرد وگفت : موزه ها پر از ایده ها و تجربیات است. موزه مکانی است که در آن به روی عموم باز است.

حقی مقدم در ادامه برای اعضا و مربیان توضیح داد: باغ نگارستان فعلی بخش کوچکی از یک باغ بزرگ است که در دوران فتحعلی شاه قاجار ساخته شده بود. این باغ به دستور این شاه قاجار به‌عنوان مکانی ییلاقی و خارج از دارالخلافه تهران تأسیس شد.

وی افزود: در دوران ناصرالدین‌شاه و هم‌زمان با توسعه شهر تهران، این باغ در داخل محدوده شهری قرار گرفت. خاندان قاجار این باغ را بسیار دوست داشتند. چون در دوران مظفرالدین شاه هم اولین مدرسه صنایع مستظرفه و مدرسه فلاحت (کشاورزی) در باغ نگارستان تأسیس شد. این باغ در سال ۱۳۰۷ شمسی محل دائمی دارالمعلمین بود و در سال ۱۳۱۱ هم نامش را دانشسرای عالی گذاشتند.

در ادامه کارشناس باغ موزه نگارستان، مربیان و اعضا را به بازدید از بخش های مختلف هدایت کرد.

مربیان هنری و اعضای انجمن در ابتدا وارد موزه مکتب کمال الملک شدند و بیش‌ از ۱۳۰ اثر نقاشی از آثار استاد کمال‌الملک و شاگردانش مشاهده کردند.

در بخش دیگر این موزه از هجده اثر معرق سوخت اهدایی از مجموعه آثار علی اسفرجانی دیدن کردند.

سپس از مجموعه آثار جهانگیر ارجمند مجسمه‌های کوچکی از معروف‌ترین افراد را به تماشا نشستند.

مربیان و اعضا با هدایت و توضیحات حقی مقدم همچنین در موزه منیر، آثار مدرن که مرکب از اشکال هندسی، آینه‌کاری، و نقش‌مایه‌ها و نقاشی پشت شیشه بود و همچنین از تالار صف سلام فتحعلی شاه قاجار، مجموعه نقره و موزه فرش مهندس غلامعلی ملول، کلاس دانشسرای عالی وموزه هنرهای تجسمی معاصر بانک پاسارگاد بازدید کردند.

یادآوری می شود باغ موزه نگارستان در یکی از محله‌های قدیمی تهران و حوالی میدان بهارستان قرار دارد.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =