چهارمین عصر شعر عاشورایی با ردیف آب در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد

چهارمین سال برگزاری عصر شعر عاشورایی، با یاد عزیزان هم‌میهن از دست رفته در غرب کشور و طلب صبر برای بازماندگان آغاز شد و با شعرخوانی شاعران نوقلم و کهنه کار در سالن همایش‌های مرکز ۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، عصر شعر عاشورایی با عنوان «ردیف آب» در سالن همایش‌های مرکز ۹ کانون استان با حضور شاعران کودک و نوجوان و اعضای مراکز ده‌گانه و مدعوین محترم با ایراد سخنرانی حقیقی فرد، سرپرست اداره کل کانون استان قم برگزار شد.

حقیقی فرد در آغاز یادی از کودکان و خانواده‌های از دست رفته در زلزله‌ی غرب کشور کردند و با قرائت فاتحه‌ای جهت شادی روح جان‌باختگان و طلب صبر برای بازماندگان برنامه را ادامه دادند.

وی گفت: تشنگی تنها بخشی از روایت کربلاست و آب از آنجا که مایه‌ی حیات و زندگی است، این برنامه با عنوان ردیف آب برگزار می‌شود اما در حقیقت پیام عاشورا تشنگی عدالت و محبت و عشق‌ورزیدن بود و تشنگی اعتقاد و حفظ آن.   و ما باید پیام عاشورا را در همه‌ی سطوح درک کرده و آن را سرلوحه‌ی کارمان قرار دهیم.

چهارمین سال برگزاری عصر شعر عاشورایی با عنوان ردیف آب در حالی برگزار شد که علی اکبر پوررسول شاعر و نویسنده‌ی کودک و نوجوان در برنامه حضور داشتند و پس از ایراد سخنان ارزشمندی جشن امضای کتاب «من آیدا رو نمیفروشم» را در امتداد این برنامه انجام دادند.  

پرده‌خوانی عاشورایی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این عصر شعر عاشورایی بود که با استقبال مهمانان برگزار شد. این پرده خوانی که محصول حوزه هنری بود به حضرت حمیده، دختر حضرت مسلم پرداخت و از دید ایشان روز عاشورا روایت شد. 

شعرخوانی بیست نفر از برگزیدگان شاعر نوقلم کودک و نوجوان، مربیان ادبی کانون استان، الفخانی، بهرامی و نوری، همچنین محمد غفاری کارشناس ادبی حوزه‌ هنری استان قم و سیدحبیب نظاری کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز از دیگر برنامه‌های این عصر شعر عاشورایی بود.

در انتها از برگزیدگان، مربیان و دست‌اندرکاران برنامه تجلیل شد و به آنها کتاب‌های «من آیدا رو نمی‌فروشم» نوشته‌ی علی اکبر پوررسول و «با ردیف آب» نوشته‌ی سید حبیب نظاری با امضای اختصاصی اهدا شد.