چهارمین همایش علمی پژوهشی کاوش در کانون استان قم برگزار شد

در چهارمین همایش علمی پژوهشی کاوش، پس از شرکت اعضا در کارگاه‌های فیزیک، آسمان نما و زیست‌شناسی، از برگزیدگان آثار علمی پژوهشی تقدیر بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در تاریخ پنجشنبه هفتم دی، این همایش در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری پردیسان، مرکز شماره ۱۰ کانون استان قم برگزار شد و از برگزیدگان آثار علمی پژوهشی تقدیر بعمل آمد.

در این همایش آثار برگزیده به ترتیب شماره مرکز بدین شرح است:

زینب انصاری‌نیا، الهه عیوضی، ریحانه بخشی و مریم برزگر از مرکز شماره ۱  برای عنوان «چگونه خمیر اسلایم بسازیم»

زهرا محمدی و راضیه سربازی زاده برای عنوان «خون و انواع گروه‌های خونی» و فاطمه محمدی و حانیه زمانی برای عنوان «تکثیر گیاهان با روش پیوندزنی» از مرکز شماره ۲

قایزه صادق نیا، زینب حیدری و مهلا خلج  از مرکز شماره ۳ برای عنوان «بررسی رشد گیاهان در شرایط تغذیه متفاوت»

علی بیطرفان و عرفان بیطرفان از مرکز شماره ۴ برای عنوان «تولید برق با چرخش چرخ گرانشی»

هستی عسگری از مرکز شماره ۶ برای عنوان «تلفن همراه و نوجوانان»

محدثه زندوکیلی و فاطمه قنبری برای عنوان «ضربان قلب و نبض»، امیرحسین حسن زاده و امیرعلی رشیدی برای عنوان «پرواز کاغذی» و فاطمه شوندی، فاطمه قنبری و ثنا برزگر برای عنوان «بازار کهنه قم» از مرکز شماره ۷

علی فخارزاده، امین فخارزاده، مهدی زارع و کمیل علی برای عنوان «دستگاه جدا کننده» محمد مصری و ابوالفضل فخارزاده برای عنوان «صنایع دستی استان قم» پریسا قسمتی برای عنوان «نحوه التیام زخم‌ها» و زهرا علیئی و زینب آخوندی برای عنوان «کود گیاهی» از مرکز شماره ۸

سارا عباداله و محمدرضا عباداله از مرکز شماره ۹ برای عنوان «استفاده بهینه از باطری تلفن همراه»

فاطمه خانی و زینب سادات تقوی برای عنوان «اعضای بدن حشرات» امیرحسین آبشاری و محسن عباسی برای عنوان «بازی‌های محلی» و امیررضا توسلی، سیدامیرحسین بزرگی و محمدرضا فنایی برای عنوان «تولید محصولات کشاورزی و زینتی در خانه»

مربیان راهنما نیز در خلق و تکمیل این آثار نقش بسزایی داشتند که در این روز از ایشان نیز تقدیر بعمل آمد.

فضه بیگدلو، فاطمه زهرا گرایلی، فهمه مرزبان، الهام خلیلی، منصوره محمدحسینی، فاطمه بیاتی، اکرم الف‌خانی، مریم منفرد، خدیجه سلیمی، فریده گرامی، فایزه مرزبان، محمدرضا بابایی و طیبه حقگو از جمله مربیان بودند که آثارشان برگزیده و قابل تقدیر شناخته شدند.

از جمله فعالیت‌ها که در این روز انجام شد، کارگاه‌های متنوع علمی بود که توسط محمدرضا بابایی، متین نجارزاده و فایزه مرزبان برای تمامی شرکت کنندگان ارائه شد.

محمد رضا بابایی در کارگاه فیزیک آزمایش‌های مختلف و جذابی را با کمک بچه‌ها انجام داد، متین نجارزاده در کارگاه آسمان نما توضیح مفصلی از انجام کار با شبیه‌ساز آسمان ارائه داد و به رصد ستاره و سیاره ها پرداخت و در کارگاه زیست فایزه مرزبان بود که توضیح مفصلی از قلب ارائه کرد  و به تشریح قلب پرداخت. این کارگاه‌های جذاب ۲ ساعت به طول انجامید که اعضا به صورت گروه گروه و به ترتیب از آن بهره بردند.