حضور مدیر کل کانون استان قم در منزل شهید محمدرضا شفیعی در آستانه روز شهید

مقصد اولین حضور، منزل شهید

همین بس که کودکان و نوجوانان ما بدانند و بشناسند، شهید و شهدایی را که رمز شهادتشان یک یا علی بود و یک سربند یا زهرا و دلی که خالصانه به سمت خدا متمایل بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، حسن ندافی، به عنوان اولین دیدار  در سمت مدیر کل کانون استان، در منزل شهید محمدرضا شفیعی از شهدای گرانقدر استان قم حضور یافته و ضمن تجلیل از خانواده‌ی شهید و به‌ویژه مادر صبور و گرانقدر ایشان، نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمود.

در این دیدار که کارشناس مسئول استان و کارشناسان مالی و هنری کانون پرورش فکری نیز مدیرکل کانون را همراهی می‌کردند، عنوان شد حکایت امروز ما حکایت شیرصفتان و فولاد دلانیست که کافیست مسیر روشنای هدایت برایشان تبیین گردد تا یکه تاز طریق دلدادگی باشند و همین بس که کودکان و نوجوانان ما بدانند و بشناسند، شهید و شهدایی را که رمز شهادتشان یک یا علی بود و یک سربند یا زهرا و دلی که خالصانه به سمت خدا متمایل بود.

در این دیدار مادر شهید شفیعی به ذکر خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت و خاطرنشان کرد ایشان سال ۱۳۴۶ به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۰ عازم جبهه شد. شهید محمدرضا شفیعی در عملیات کربلای ۴ پس از جراحت به اسارت دشمن در آمد و در اردوگاه موصل پس از ده روز اسارت به شهادت رسید و در قبرستان الکخ به خاک سپرده شد. نکته‌ی قابل توجه این شهید بزرگوار این است که بعثی ها وقتی بعد از ۱۶ سال با پیکر سالم و بی نقص شهید روبرو شدند تمام تلاششان را برای از بین بردن آن کردند اما در نهایت پیکر پاک ایشان، سالم و بدون تغییر در سال ۱۳۸۱ به کشور آمد و تحویل خانواده‌ی ایشان شد.  

در وصیتنامه‌ی شهید آمده است: ای جوانان نکند در ذلت بمیرید که حسین در میدان نبرد شهید شد و مبادا در غفلت بمیرید که علی در محراب عبادت شهید شدو مبادا در حال بی تفاوتی بمیرید که علی اکبر حسین در راه حسین و با هدف شهید شد.