کد خبر: 195549
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۸۳ - ۱۸:۳۹
بازدید 1160
سورن يسن، نويسنده دانماركي تمام بچه‌هاي دنيا نگاه مشتركي دارند

بچه‌هاي ايران و دانمارك با هم تفاوتي ندارند. بعد از كار كردن با بچه‌هاي ايراني احساس مي‌كنم تمام بچه‌هاي دنيا يكجور نگاه مي‌كنند

بچه‌هاي ايران و دانمارك با هم تفاوتي ندارند. بعد از كار كردن با بچه‌هاي ايراني احساس مي‌كنم تمام بچه‌هاي دنيا يكجور نگاه مي‌كنند.
به گزارش روابط عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، «سورن يسن» نويسنده دانماركي كه در كارگاه‌هاي نويسندگي «جشنواره اروپايي ادبيات كودك ايران» حضور دارد با بيان اين مطلب، گفت: «خلاقيت و استعداد بچه‌ها با آنچه در دانمارك ديده بودم تفاوتي ندارد. تنها تفاوت در نوع نگاه بچه‌ها است. به همين دليل داستان‌هايي كه در دانمارك از آنها استفاده مي‌كردم در اينجا كاربردي پيدا نكردند و مجبور شدم داستان‌هاي ديگري بخوانم و كودكان را به روياپردازي در باره پرواز و آسمان وادار كنم.»
وي با تأكيد بر اين نكته كه هر چيزي كه از سوي بچه‌ها خلق مي‌شود يگانه و منحصر به فرد است، اظهار كرد: «هر جاي ديگري نيز اين كارگاه‌ها برگزار مي‌شد، نحوه مشاركت و كار بچه‌ها به همين شكل بود. يعني بچه‌هاي كوچكتر با گوش دادن به حرف‌هاي ما بيشتر مشاركت مي‌كنند و آنها كه كمي بزرگ‌تر هستند، بيشتر به دنبال بازيگوشي مي‌روند.»
يسن همچنين در باره آشنايي خود با ادبيات كودكان به زبان فارسي، گفت: متأسفانه هيچ آشنايي با ادبيات كودكان به زبان فارسي ندارم. پيش از اين فقط آثار تصويرگران ايراني را ديده بودم كه آثاري فوق‌العاده زيبا دارند. تصويرگران ايراني با نگاهي مثبت به دنيا مي‌نگرند و آثار آنها سرشار از نور و رنگ‌هاي شاد است.»
«جشنواره اروپايي ادبيات كودك ايران» تا روز هفدهم مهر ماه در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ادامه دارد.
تصاوير ديگري در بخش پيوست قابل مشاهده است.