استقبال رو به افزایش کودکان و نوجوانان تهرانی از برنامه‌های جشنواره یک هفته با کانون

برگزاری هفدهمین جشنواره یک هفته با کانون در تهران و تمامی مراکز استان‌های کشور با استقبال رو به افزایش کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها روبرو شده است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این جشنواره همه ساله در مراکز کانون استان‌های کشور برگزار می‌شود و در آن هریک از استان‌ها یکی از فعالیت‌های رایج مراکز کانون را معرفی می‌کنند.  
 در تهران این جشنواره از 16 مهر روز جهانی کودک در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون آغاز شده است و همه روزه تا 22 مهر بیش از هزار کودک و نوجوان در روز از برنامه‌های آن استفاده می‌کنند.
 موضوع این جشنواره در تهران پژوهش است و بچه ها در خلال بازدید از غرفه‌های این جشنواره با نحوه و سیر علمی انجام پژوهش آشنا می شوند.
  اجرای نمایش خلاق با کمک مربیان کانون با هدف پرورش مهارت‌های هنری، تقویت بیان و زبان محاوره‌ای کودکان، آموزش مهارت‌های اجتماعی، ایجاد خلاقیت ذهنی و افزایش توانایی اندیشیدن، ایجاد اعتماد به نفس در کودکان، تقویت مهارت گوش کردن و مهار کردن غیرمستقیم برخی مشکلات و رفتارهای ناهنجار کودکان از جمله برنامه‌های این جشنواره است.
همچنین بچه‌های بازدید کننده در غرفه‌های «نقاشی روی میز و نقاشی دیواری با استفاده از آبرنگ ، پاستل و گواش تصاویر دل‌خواه خود را بر روی کاغذ می‌آورند.
 در همین حال در غرفه‌ی کاردستی نیز کودکان با استفاده از قوه تفکر به خلق آثار هنری به صورت انفرادی و گروهی می‌پردازند.
 بخشی از برنامه‌های جشنواره یک هفته با کانون نیز به فعالیت های ادبی اختصاص یافته است و مرکز آفرینش‌های ادبی کانون استان تهران نیز در غرفه‌های مختلفی تلاش می‌کند تا بازدیدکنندگان را به فعالیت‌هایز نوشتاری و ادبی علاقه‌مند کند.
در این غرفه، ذوق ادبی کودکان توسط مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کشف و پرورش داده می‌شود و علاقه‌مند سازی اعضا به مقوله ادبیات و آشنایی با آن از جمله اهداف برپایی غرفه «آفرینش‌های ادبی» به شمار می‌آید.
غرفه‌ی شعر و قصه‌گویی نیزبخشی از فعالیت‌های مراکز کانون را در این زمینه معرفی می‌کند.
نشستی تخصصی نیز در جشنواره‌یک هفته با کانون با محوریت پژوهش‌گران نوجوان در این مرکز برگزار شد و دکتر رضا شریفی و دکتر نسترن اسدی به چرایی و چگونگی انجام پژوهش توسط کودکان ونوجوانان پرداختند.
برپایی غرفه‌های بحث آزاد در غرفه کتابخانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هدایت بچه‌ها به یک سیر مطالعاتی صحیح مناسب با علایق‌شان و ایجاد انگیزه و ترغیب مخاطبان به مطالعه، معرفی فعالیت‌های نجومی کانون، آشنا کردن کودکان با روش‌های ایمنی در برابر حوادث درغرفه «کودک، آسیب، ایمنی» و  آشنایی با فرهنگ ایرانی از طریق بازی و سرگرمی همچنین معرفی فعالیت های ارایه شده توسط کانون به کودکان دارای نیازهای ویژه در غرفه‌ی کتاب‌خانه‌ی فراگیر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.
 هفدهمین جشنواره یک هفته با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جمعه 22مهرماه در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه دارد.