تقدیر از کتاب "اولین روز تابستان" در ششمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان

"اولین روز تابستان" نوشته‌ی سیامک گلشیری از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میان آثار شایسته‌ی تقدیر ششمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی کانون این اثر از مجموعه‌ی رمان نوجوان امروز در بخش داستان تالیفی این جشنواره و با دریافت یک لوح تقدیر این موفقیت را به دست آورد.
در این بخش جشنواره قصه‌های قرآنی نوشته‌ی شهرام شفیعی از انتشارات طلایی به عنوان کتاب برتر معرفی شد و از کتاب مثل همیشه ای کاش نوشته‌ی عزت‌الله الوندی از انتشارات سوره‌ مهر نیز تقدیر شد.
 در ششمین دوره جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان، ۸۷ ناشر ۳هزار عنوان کتاب به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده‌ بودند که در نهایت در بخش‌های گوناگون داستان ترجمه و تالیف، شعر و داستان‌های علمی و آموزشی ترجمه و تالیف این آثار مورد بررسی و داوری قرار گرفت و برگزیدگان روز سوم اسفند در تالار وحدت تهران معرفی شدند.
این جشنواره را انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌کند.
در این میان کتاب "اولین روز تابستان" نوشته‌ی سیامک گلشیری در حالی به این موفقیت دست یافت که پیش از این نیز رمان‌های دیگری از همین مجموعه در جشنواره‌ها و رویدادهای ادبی کشور برگزیده شده بودند.
مهم‌ترین این موفقیت‌ها به قرار گرفتن نام کتاب "صوفی و چراغ جادو" نوشته‌ی ابراهیم حسن‌بیگی به عنوان تنها اثر شایسته‌ی تقدیر حوزه کودک و نوجوان کتاب سال جمهوری اسلامی و انتخاب همین اثر و کتاب‌های "گردان قاطرچیها"، نوشته داوود امیریان، "پیش از بستن چمدان"، نوشته‌ی مینو کریم‌زاده در چند دوره‌ی کتاب فصل بود.
در همین حال چند روز پیش نیز کتاب «حتی یک دقیقه کافی است» از همین مجموعه به عنوان کتاب سال بخش داستان نوجوان یازدهمین جشنواره شهید غنی‌پور برگزیده شد.
برگزار کنندگان نخستین جشنواره ملی کتاب کودک و نوجوان در قم نیز هفته‌ی گذشته از حمیدرضا شاه‌آبادی مدیر اجرای طرح رمان نوجوان امروز با اهدای جوایزی قدردانی کردند.
طرح رمان نوجوان امروز از دو سال پیش در کانون با هدف جبران کمبود رمان‌های خواندنی برای نوجوانان آغاز شد و تاکنون ۲۷ عنوان اثر از این مجموعه منتشر شده است و ۵ عنوان دیگر نیز به زودی روانه‌ی بازار کتاب خواهد شد.