هستی فرهاد حسن‌زاده در میان 7 اثر نظرسنجی پیامکی خبرگزاری مهر قرار گرفت

خبرگزاری مهر با اجرای یک نظرسنجی پیامکی بهترین اثر داستانی سال 1390 را معرفی می‌کند که در میان این آثار نام کتاب هستی نوشته فرهاد حسن‌زاده نیز قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هستی از جمله آثار موفقی است که در قالب طرح رمان نوجوان امروز منتشر و در میان نوجوانان ایرانی با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.
این اثر طی ماه‌های اخیر در مراکز فرهنگی، هنری کانون سراسر کشور در اختیار نوجوانان قرار گرفته است و مخاطبان آن با برپایی جلسات متعددی به نقد و بررسی این رمان پرداخته‌اند.
بر اساس این گزارش گروه فرهنگ و ادب خبرگزاری مهر با انتشار خبری عنوان کرده است که در نظر دارد بر اساس میزان کیفیت یک اثر و نیز میزان اقبال آثار داستانی سال 90 در یک نظرسنجی از مخاطبان خود بخواهد برترین اثر داستانی منتشر شده در سال 1390 را با ارسال پیامک معرفی کنند.
این خبرگزاری تاکید کرده است که این آثار تنها براساس ملاک‌های مورد نظر مهر در فهرست زیر ارائه نشده است و نظرات برخی نویسندگان، کارشناسان، منتقدان و صاحب‌نظران حوزه ادبیات داستانی نیز در این فهرست دخالت داده شده است.
همچنین میزان استقبال عمومی از یک اثر در سال گذشته (با شاخص چاپ‌های متعدد و فروش بالا) و نیز توجه جوایز ادبی به این آثار از دیگر ملاک‌های انتخاب آن‌ها به شمار می‌رود.
در همین حال انتخاب یک اثر از یک نویسنده و ناشر از دیگر ملاک های انتخاب 7 نامزد این نظرسنجی عنوان شده است.
بر این اساس خوانندگان این آثار می‌توانند برای شرکت در این نظرسنجی تا پایان روز 23 فروردین، تنها عدد اختصاص یافته به هر اثر را به شماره 30001397 پیامک کنند.
عدد اختصاص یافته به رمان هستی عدد 7 است ولی در عین حال داستان‌های جاده جنگ، نوشته منصور انوری،  پایان یک مرد، نوشته فریبا کلهر، ظلمات، نوشته محمدعلی علومی، پنجاه درجه بالای صفر، نوشته علی چنگیزی، دشت‌های سوزان، نوشته صادق کرمیار و خورشید بر شانه راستشان می‌تابید، نوشته جواد افهمی دیگر آثاری هستند که عددهای 1 تا 6 برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.
خبرگزاری مهر همچنین قرار است در طول مدت زمان انجام این نظرسنجی نیز گزارش‌هایی از میزان آرا کسب شده توسط هریک از آثار ارایه کند.
هستی" داستان دختری نوجوان است که زندگی جسورانه‌ و شیطنت‌های بچه‌گانه‌اش هم‌زمان با جنگ تحمیلی مشقت‌هایی را برای او به وجود می‌آورد.
ویژگی‌هایی اثر مانند دارا بودن رگه‌هایی از طنز پا به پای کشمکش‌های مختلف خانوادگی و اجتماعی و طعم تلخ بحران خانمان‌سوز جنگ در کنار تعدد شخصیت‌های قابل تأمل ـ که ورود و خروج‌های منطقی و معقولی نیز دارند ـ داستانی جذاب و مؤثر را رقم زده است.