کد خبر: 206827
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
تجلیل از 75 مربی و کارشناس نمونه کانون در روز معلم

از 75 مربی، مربی مسوول و کارشناسان نمونه‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با روز معلم قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین اهدای جوایز نوزدهمین دوره‌ی معرفی مربیان و کارشناسان نمونه کانون که صبح روز 12 اردیبهشت در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون تهران برگزار شد لوح تقدیر و هدایایی نقدی در اختیار این مربیان و کارشناسان قرار گرفت.

در این میان "کارشناس مسوول فرهنگی، هنری و ادبی"، "مربی مسوول مراکز ثابت سیار روستایی و پستی"، "مربی فرهنگی"، "مربی هنری" و "مربی ادبی" عنوان‌های شغلی این برگزیدگان بود.

همچنین از "شهلا افشارسلیمانی" و "خسرو آقایاری" دو کارشناس و همکار باسابقه‌ی کانون - که به جمع پیش‌کسوتان پیوسته‌اند - قدردانی شد.

سید صادق رضایی مدیرعامل کانون در این مراسم بار دیگر بر اهمیت تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و توجه به نیازهای روز آنان تاکید کرد و گفت: در قرآن کریم راز و رمزهای زیادی در مورد تعلیم و تربیت کودکان وجود دارد و خداوند به ویژه در داستان لقمان حکیم به برخی از این رازو رمزها اشاره می‌کند.

وی به مربیان کانون یادآور شد که وقتی نوجوانی وارد مراکز ما می‌شود اگرچه از کودکی هم عضو کانون بوده باشد او را یک عضو جدید تلقی کنید چرا که دوران نوجوانی با دوران کودکی کاملا متفاوت است.

رضایی حرف زدن با نوجوانان را با زبان کودکانه عامل فراری شدن آنان از مراکز کانون دانست و خاطر نشان کرد که باید زبان نوجوانان را بفهمیم و با این زبان با آنان سخن بگوییم و برای‌شان برنامه ریزی کنیم نتیجه چنین کاری، داشتن جامعه‌ای متعادل در آینده خواهد بود.

مدیرعامل کانون تاکید کرد که این برنامه‌ریزی‌ها باعث خواهد شد بچه‌ها از برنامه‌ها لذت ببرند و اوقات فراغت‌شان پربار شود اعضای کانون بی تردید از این آموخته‌ها در آینده بهره خواهند گرفت.

وی با گرامی‌داشت روز معلم و سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری از معاون فرهنگی کانون خواست تا از داستان راستان این شهید اندیشمند در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که امسال برگزار می‌شود تجلیل به عمل آید.

در این مراسم همچنین محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون گفت که قدردانی از مربیان در واقع تجلیل از انسانیت و هدف رسالت انبیاست.وی مربیان و کارشناسان کانون را مشعل‌داران عرصه‌ی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان خواند و گفت تمامی سعی و تلاش خود را باید برای برنامه‌ریزی مناسب برای آن ها به کار بگیریم.

آدوسی از مربیان و کارشناسان کانون خواست که نظرات خود را در استان‌ها در اختیار کارگروه‌هایی که در حال بررسی فعالیت‌های کانون و احتمالا تجدید نظر در آن هستند قرار دهند.

در این مراسم لوح‌های تقدیر به امضای حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و سید صادق رضایی مدیرعامل کانون و کارت هدیه‌ی نقدی معادل یک یا دو سکه بهار آزادی به این مربیان و کارشناسان نمونه اهدا شد.

اسامی این مربیان و کارشناسان نمونه به تفکیک استان‌های آن‌ها بر روی پایگاه خبری کانون به نشانی www.kanoonnews.ir قرار گرفته است.

پایان بخش این مراسم بازگویی قصه‌ی کودکانه‌ی "ماهی رنگین کمان" با زبان اشاره بود که توسط "طاهره بشیر" مربی مرکز شماره 21 کانون تهران(مرکز فراگیر) اجرا شد.

گفتنی است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای 870 مرکز فرهنگی، هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌ی پستی در سراسر کشور است.

اسامی مربیان و کارشناسان نمونه کشوری سال 1391