مدیریت کانون در دو سال گذشته خوب عمل کرده است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت طی دوسال گذشته مدیریت خوبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اعمال و در فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی آن بیش از گذشته به ریشه‌های انقلاب اسلامی و مضامین ارزشمند دینی توجه شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وحید کیارشی که به تازگی به ریاست هیات مدیره 5 نفره کانون نیز منصوب شده است طی بازدید از غرفه کانون در نمایشگاه صدمین سفر استانی هیات دولت در مشهد گفت: کانون یک ارگان فرهنگی جا افتاده برای قشر کودک و نوجوان است که علاوه بر این دارای سابقه و فعالیت های تاثیرگذاری است.
وی کانون را یک نهاد تاثیرگذار فرهنگی دانست که از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه و پیشرفت برخوردار است.
رییس هیات مدیره کانون افزود: هیات مدیره جدید کانون بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه به مباحث فکری و مدیریتی را مورد توجه قرار خواهد داد.
کیارشی تصریح کرد: نخستین جلسه هیات مدیره جدید کانون با اعضای جدید در روز پنجشنبه گذشته برگزار شد که طی آن ـ با نظر اعضا تصمیم گرفتیم ـ با دقت عمل بیشتر در مسایل مختلف کانون اقدام‌هایی به منظور چابک سازی، چالاک سازی و پرهیز از کاغذبازی‌های اداری در کانون با توجه به ماهیت فرهنگی فعالیت های آن، صورت بگیرد.
به گفته‌ی وی در این نشست پیرامون ساختار، تشکیلات، روش ها و فرآیندهای انجام کار به منظور تسهیل اجرای فعالیت‌های فرهنگی بحث و تبادل نظر صورت گرفت و با تفکری که در حال حاضر این هیئت مدیره در پیش گرفته، می توان دورنمای روشنی از کانون را متصور شد.
 معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص جایگاه کانون در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز گفت: در سند تحول چشم انداز و تحول بنیادین و همچنین در بیانیه ارزش ها، دانش‌آموز الزاماً سر کلاس تعریف نمی‌شود بلکه یک قسمت از شخصیت علمی او در کلاس درس شکل می‌گیرد، یک قسمت دیگر نیز باید در محیط جامعه، و محیط‌های آموزشی، فرهنگی و هنری، به‌ ویژه در محیط کانون شکل بگیرد.
رییس هیات مدیره کانون ادامه داد: من فکر می‌کنم، اگر ارتباط تنگاتنگ تری بین کانون و آموزش و پرورش نسبت به این ارتباطی که هست شکل بگیرد، نقش کانون برای دست‌یابی به تعریف از دانش آموزی - که در بیانیه ارزش ها ذکر شده – بی‌بدیل خواهد بود.
گفتنی است، بخشی از غرفه وزارت آموزش و پرورش در نمایشگاه صدمین سفر استانی هیات دولت به معرفی دست‌آوردها و موفقیت‌های داخلی و بین المللی کانون اختصاص یافته است.