کانون برای "نمایش‌نامه‌ی کودک و نوجوان امروز" فراخوان داد

فراخوان نمایش‌نامه‌ی "کودک و نوجوان امروز" از سوی واحد انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح انتشار نمایشنامه کودک و نوجوان امروز به دنبال انتشار طرح رمان نوجوان امروز، در انتشارات کانون اجرا می‌شود.
        در این زمینه دبیرخانه نمایش‌نامه‌ی کودک و نوجوان امروز از نمایش‌نامه‌نویسان، کارشناسان و مربیان حوزه کودک و نوجوان دعوت به همکاری کرده است.
این در حالی است که چند ماه پیش کانون با برگزاری نشستی ویژه جمعی از نمایشنامه‌نویسان مطرح کشور را به مشارکت در این طرح دعوت کرد که پس از آن تعدادی نمایشنامه‌نیز از سوی آنان در اختیار انتشارات کانون قرار گرفته است.
        بر اساس این گزارش، تکمیل فرم درخواست، ارسال 3 نسخه از اثر به همراه فایل تایپ شده، چاپ نشدن اثر در جای دیگر و داشتن اثر چاپ شده در کتاب یا مجله از شرایط عمومی این فراخوان است.
        در عین حال، آثار ارسال شده در شورای تخصصی و سیاست‌گذاری انتشارات کانون مطرح و پس از تصویب، با نویسنده اثر قرارداد منعقد و روند چاپ اجرا خواهد شد.
        این فراخوان نیز شرایط اختصاصی آثار را این‌گونه اعلام کرده است: اثر برای مخاطب کودک یا نوجوان باشد، میانگین صفحه‌ها برای نمایش‌نامه کودک 15 تا 20 صفحه و برای نوجوان 20 تا 30 صفحه A4 باشد و آثاری که از داستان، رمان و شعر اقتباس شده‌اند، نویسنده ملزم به گرفتن مجوز و حفظ حقوق مادی و معنوی نویسنده اصلی است و نمایش‌نامه‌ای که از زبان شعر بهره می‌برد و توسط شاعری اشعار آن سروده شده است نویسنده ملزم به حفظ حقوق مادی و معنوی شاعر است.
        این دبیرخانه، همچنین مهلت پذیرش و انتشار آثار را در دو مرحله اعلام کرده، مرحله اول تا پایان شهریور 91 و مرحله دوم تا پایان اسفند 91 تعیین شده است.
        دبیرخانه نمایشنامه‌ی کودک و نوجوان امروز واقع در تهران، خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، شماره 26،مجتمع شهید ملک شامران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت تولید، واحد انتشارات، کد پستی 1511647416 آماده دریافت آثار شرکت کنندگان است.
        علاقه‌مندان می‌توانند فرم درخواست چاپ را از طریق پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی www.kanoonnews.ir دریافت کنند.

فرم در خواست چاپ نمایشنامه کودک و نوجوان امروز