کد خبر: 210998
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۵
دیدار مربیان لبنانی با جانبازان اصفهانی

تعدادی از مربیان لبنانی که برای شرکت در یک اردوی یک هفته‌ای به ایران آمده‌اند پس از سفر به‌ شهر تاریخی اصفهان ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب با جانبازان جنگ تحمیلی دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هفتمین اردوی مشترک گروه کشافه‌المهدی لبنان و کانون به مربیان این موسسه‌ی پیشاهنگی اختصاص دارد در شش دوره گذشته این اردوها نوجوانان دختر و پسر لبنانی به ایران سفر کرده بودند.
میهمانان لبنانی که پیش از این به  قم رفته بودند در مرحله‌ی بعدی سفر خود پس از ورود به اصفهان به مزار شهدای جنگ، مزار شهدای حج و موزه شهدای این شهر رفتند و به مقام شامخ آن‌ها ادای احترام کردند.
در این برنامه یکی از مسوولان مزار شهدا در باره‌ی نقش رزمندگان اصفهانی در دفاع مقدس و شهدای این شهر توضیح‌هایی ارایه کرد.
در ادامه‌ی این اردو، میهمانان لبنانی به دیدار جانبازان اصفهانی رفتند و دقایقی را در مرکز توانبخشی ایثارگران اصفهان با جانبازان قطع نخاع در فضایی سرشار از صمیمیت و هم‌دلی سر کردند.
 در این دیدار ابتدا جانبازان از خاطرات جبهه‌های نبرد و چگونگی شهادت یاران‌شان برای میهمانان سخن گفتند سپس مربیان لبنانی نیز از به تشریح فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در جبهه‌های لبنان پرداختند.
بر اساس این گزارش مربیان لبنانی در دومین روز حضور خود در استان اصفهان ضمن بازدید از مجتمع فرهنگی هنری کانون اصفهان از نزدیک با فعالیت های فرهنگی، ادبی و  هنری کانون این استان آشنا شدند.
در این برنامه نماهنگ‌های تصویری از فعالیت های مختلف و جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری کانون اصفهان پخش شد  که مورد توجه میهمانان قرار گرفت ضمن این که تصاویری نیز از فعالیت‌های مربیان لبنانی برای بچه‌های لبنان نیز به نمایش درآمد .
در این برنامه همچنین یک نمونه از فیلم‌های انیمیشن ساخت کانون برای مهمانان به نمایش درآمد.
مربیان لبنانی وابسته به گروه کشافه‌المهدی لبنان در قالب اردویی فرهنگی سیاحتی و زیارتی به مدت یک هفته در ایران خواهند بود و در استان‌های قم‌، تهران‌، مشهد و اصفهان در برنامه‌هایی متنوع حضور خواهند داشت