کد خبر: 213341
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱
بازدید 2819
ایجاد روحیه تعالی و نشاط  بین مربیان هدف امور بانوان است

ملیحه ملک زاده فرد، مشاور امور بانوان کانون استان
ایجاد روحیه تعالی و نشاط در بین مربیان و بستر سازی مناسب برای انجام فعالیتها هدف امور بانوان است
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل و مشاور امور بانوان کانون استان از سوی اکبر نیکزاد استاندار اردبیل به دلیل تلاش در راستای پیشبرد اهداف کارگروه بانوان و خانواده، با اهدای لوح مورد تقدیر قرار گرفتند به این بهانه مصاحبه ای با ملیحه ملک زاده فرد مشاور امور بانوان کانون انجام گرفته است که می خوانید.
ضمن تبریک به جنابعالی به دلیل موفقیت در امور محوله و تقدیر از سوی استاندار اردبیل، در مورد دبیرخانه شورای بانوان کانون استان بفرمایید که در چه راستایی و چگونه فعالیت می کند؟
دبیرخانه شورای بانوان کانون استان در راستای ارج نهادن به مقام شامخ زن و توجه به وضعیت خواهران شاغل در اداره و با هدف برنامه ریزی برای انجام فعالیتهای مناسب در حوزه بانوان اداره تشکیل شده است. فعالیتهای شورا در دو حوزه برون سازمانی ودرون سازمانی می باشد.
این دبیرخانه در کانون استان اردبیل از کی فعالیت خود را آغاز کرده است؟
دبیرخانه با پیشنهاد و حمایت های بی دریغ مدیر کانون استان آقای اللهویردیزاده اواخر سال 1389 تاسیس و فعالیتهای خود را آغاز کرده است.
چه برنامه هایی حال حاضر در دست اجرا دارید؟
علاوه بر برنامه حلقه صالحین که یک هفته در میان برای تمامی خواهران شاغل در اداره اجرا می شود برای این فصل برگزاری مسابقه مقاله نویسی با موضوع حجاب و عفاف و راهکارهای موثر بسط فرهنگ حجاب و عفاف در مراکز کانون را داریم که ویژه مربیان و اعضای شورای بانوان بوده و در جشن پایان سال از برگزیدگان با لوح تقدیر و هدایای نقدی تقدیر به عمل خواهد آمد.
دستاوردهای این شورا تا کنون چه بوده است؟
با توجه به اینکه تمامی کارکنان زن در اداره همه عضو شورای بانوان می باشند هر موفقیتی که مربی در برنامه ها به دست می آورد موفقیتی برای شورا محسوب می شود و می دانید که میزان موفقیت مربیان ما در سطح کشور بسیار بالا و حایز اهمیت است از طرفی به نظر من مهمترین دستاورد این شورا ارج نهادن به زحمات و تلاشهای همکاران می باشد اینکه ما هر دو هفته یکبار دور هم جمع می شویم و در موضوع های مختلف فرهنگی دینی و سیاسی بحث می کنیم و با توجه به نظرات و پیشنهادهای مربیان تلاشمان این است که همکاران در محیطی سالم و شاد و دور از دغدغه و مشکل مشغول کار باشند این بهترین موفقیت برای شوراست.
آیا به اهدافی که برای دبیرخانه در نظر داشتید دست یافته اید؟
 اهدافی که برای شورا در نظر داشتیم بیشتر از همه توجه به نیازها و درخواستهای مربیان و ایجاد روحیه تعالی و نشاط در مربیان و بستر سازی مناسب برای فعالیتها بوده است که به حمد الهی و توجه ویژه مدیر کانون استان توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم.
دبیرخانه شورای بانوان چگونه می تواند به نیازهای مربیان کانون پاسخ دهد؟
دبیرخانه چیزی جدا از مربیان کانون نیست و این خود مربیان و کارکنان کانون هستند که این شورا را تشکیل داده اند شورا زمینه ای فراهم کرده در جلسات همه مربیان  بتوانند نظرات و پیشنهادات و درخواستهای خود را مطرح نمایند به درخواستهای همکاران توجه شده و از پیشنهادات موثر همکاران استقبال می شود از طرفی هم شورا و برنامه هایش یکدلی و صمیمیت را در بین همکاران زیادتر کرده و همکاران در همه برنامه ها دسته جمعی شرکت می کنند.
این دبیرخانه فعالیت ورزشی و تفریحی هم دارد؟
 بله در زمینه ورزشی خواهران می توانند در برنامه ورزشی هماهنگ استانداری برای تمامی بانوان شاغل استان که هفته ای  دو جلسه در دو سالن برای همکاران برگزار می شود شرکت کنند تمامی همکاران همچنین از استخر ورزشی نشاط هفته ای یکبار با هزینه خیلی کم استفاده می کنند. در بخش تفریحی هم تا به حال اردوهای یکروزه را برای همکاران برگزار کردیم علاوه بر این خود همکاران هم با هماهنگی مراکز دیگر خودشان و اعضا در اردوها و بازدیدهای مختلف از مکانهای تاریخی و مذهبی و... حضور پیدا می کنند.
تا کنون چه موفقیت هایی از سوی اعضای شورای بانوان به دست آمده است؟
موفقیتهای اعضای شورای بانوان که مربیان کانون هستند در حوزه کاریشان قابل شمارش نیست چون معمولا در هر فراخوان کشوری و استانی که برگزار می شود حتما تعدادی از برگزیدگان از مربیان استان ما می باشند. جشنواره در باغ کودکی که سال اول مختص شورای بانوان کانون کشور بود نفرات برتر از استان ما هم بودند و در سال دوم که همه همکاران می توانستند شرکت کنند باز ما سه برگزیده منتخب کشور داشتیم، در بخش ورزشی تیم طناب کشی بانوان کانون در مسابقه ای که بین ادارات استان انجام شد توانست مقام دوم مسابقات را از آن خود کرد، همچنین امسال نفر اول برگزیده بسیج ادارات در حوزه فعالیتهای فرهنگی قرآنی از اداره کانون پرورش فکری بود، غرفه بانوان کانون در نمایشگاه توانمندیهای بانوان استان امسال لوح تقدیر گرفت از این دست موفقیت ها از سوی مربیان که اعضای شورای بانوان هستند زیاد است.
آیا همه همکاران می توانند عضو شورای بانوان کانون بشوند؟
 بله تمامی مربیان استان اعم از تمام وقت و پاره وقت در تمامی مراکز استان می توانند با پر کردن فرم عضویت عضو شورای بانوان کانون شوند و ما در خدمت تمامی همکاران هستیم.
در حوزه برون سازمانی چه فعالیتهایی دارید؟
شرکت در جلسات امور بانوان استانداری و فرمانداری اردبیل، شرکت در تمامی برنامه های ابلاغی از طرف استانداری و ادارات و همکاری در برگزاری برنامه های مختلف استانی در بخش های مختلف بخصوص فرهنگی با سایر ادارات استان، معرفی بانوان توانمند به سایر دستگاههای اداری استان در صورت نیاز، شرکت در نمایشگاههای توانمندیهای حوزه بانوان استان و ارایه گزارش برنامه ها و فعالیتهای حوزه بانوان اداره به استانداری و فرمانداری و همچنین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر  و ستاد صیانت استان از جمله فعالیتهای شورا در حوزه برون سازمانی می باشد.