وجود کانون در ایران، نشانگر توجه جمهوری اسلامی به کودکان است

رییس خانه ملی کویت گفت توجه به فعالیت‌های موسسه‌ی بزرگی مانند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشانگر توجه جمهوری اسلامی ایران به کودکان است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر سلمان العسعوسی که به همراه هیاتی کویتی از مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون بازدید می‌کرد به سید صادق رضایی مدیرعامل کانون گفت: کانون در عرصه‌ی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان موسسه‌ی بزرگی است و اصولا توجه به کودکان در سرنوشت و آینده هر جامعه‌ای تاثیر خواهد گذاشت.
وی که به منظور آشنایی با تجربه‌های ایران در زمینه‌ی طراحی و ساخت موزه به تهران سفر کرده است اظهار امیدواری کرد که همکاری‌های خوبی بین دو طرف صورت بگیرد و از تجربه‌های کانون نیز در این زمینه استفاده شود.
العسعوسی همچنین از کانون دعوت کرد تا فیلم‌های خود را در جشنواره‌ی سینمایی کویت که در ماه‌های آینده برگزار می‌شود، شرکت دهد.
طراحی برنامه‌هایی برای برقراری ارتباط فرهنگی بین کودکان دو کشور از جمله موضوع‌هایی بود که در این نشست پیرامون آن گفت‌و‌گو شد.
سید صادق رضایی مدیرعامل کانون ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان تاکید کرد که تجربه‌ها و دانشی که نزد کانون است متعلق به همه‌ی جهان اسلام است و آمادگی داریم در حوزه‌هایی مانند تبادل فرهنگی میان کودکان و نوجوانان و انتشار کتاب‌هایی به صورت مشترک به دو زبان فارسی و عربی و برگزاری مسابقه‌ی نقاشی مشترک با کشور دوست و برادر کویت همکاری کنیم.
در همین حال محمد اسماعیل رضایی مدیرکل امور هنری و نمایش بنیاد شهید و امور ایثارگران که این گروه کویتی را همراهی می‌کرد پیرامون سفر این گروه به ایران توضیح داد که این گروه به دعوت باغ موزه دفاع مقدس و به منظور بازدید از موزه‌های دفاع مقدس به ایران سفر کرده‌اند تا از تجربه‌های ما در این زمینه برای راه اندازی موزه‌ی جنگ در کشور استفاده کنند.
وی یادآور شد بخشی از این موزه نیز علاوه بر جنگ عراق با کویت به جنگ عراق با ایران هم اختصاص خواهد یافت.
گفتنی است فایز عبدالله العنزی رییس انجمن رسیدگی به بازماندگان از جنگ عراق وکویت و هیات کویتی در این دیدار که معاونان و مسوولان و مدیران کانون هم حضور داشتند از کارگاه‌های هنری، مرکز فرهنگی، هنری کانون و موزه کودک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون تهران بازدید کردند.