کد خبر: 214911
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
نمایش فیلم‌های کانون در جشنواره "پراگ" جمهوری چک

فیلم‌های کانون در دومین جشنواره "فیلم ایرانی پراگ" با موضوع "کودک و نوجوان در سینمای ایران" از 20 تا 24 دی در شهر پراگ جمهوری چک به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در این جشنواره غیررقابتی، بخش ویژه‌ای برای نمایش فیلم‌های موفق و خاطره‌انگیز ایرانی و یک شب به سینمای افغان اختصاص داده شده است.
 بر همین اساس، در بخش فیلم‌های "زنده" این جشنواره "دونده" و "انتظار" به کارگردانی امیر نادری، "مشق شب"، "خانه دوست کجاست؟"، "زنگ تفریح" و "همسرایان" به کارگردانی عباس کیارستمی، "باشو، غریبه کوچک"، "عمو سبیلو" به کارگردانی بهرام بیضایی، "رهایی" به کارگردانی ناصر تقوایی، "کلید" به کارگردانی ابراهیم فروزش، "هفت تیرهای چوبی" به کارگردانی شاپور غریب، "آقای مدیر" به کارگردانی حسن آقاکریمی، "مرادو" به کارگردانی مجتبی صفرعلیزاده و "مادر" به کارگردانی لیلا میرهادی به نمایش گذاشته می‌شود.
 در بخش انیمیشن نیز فیلم‌های"کیمیاگر" به کارگردانی مهدی خرمیان، "کچل کفترباز" به کارگردانی صادق جوادی، "کدو قلقله زن" به کارگردانی مرتضی احدی، "کشاورز و روبات" به کارگردانی عبدا... علیمراد، "روباهی که بدنبال صدا رفت" به کارگردانی فاطمه گودرزی، "گرگ و میش" به کارگردانی محمدعلی سلیمانزاده، "مرد جوان و خیاط حیله‌گر" به کارگردانی راشین خیریه و "تن پیچ" به کارگردانی سمانه ممتازمند به نمایش در خواهند آمد.
گفتنی است این جشنواره سال گذشته به همت شرکت فیلم‌سازی "توکادا" با چشم‌اندازی هنری راه‌اندازی و دور اول آن با محوریت "زنان در سینمای ایران" برگزار شد. 
همچنین در وب سایت جشنواره به نشانی
www.iranfilmfestival.cz آرم کانون به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین تهیه‌کنندگان فیلم خاص کودک و نوجوان در ایران و نیز حامی جشنواره نمایش داده می‌شود.
 مخاطبان دومین جشنواره "فیلم ایرانی پراگ" دست‌اندرکاران، اساتید و دانشجویان رشته‌های سینما خواهند بود.